سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
خطر اعدام یک زندانی سیاسی تحت عنوان بزهکار

خطر اعدام یک زندانی سیاسی تحت عنوان بزهکار

در روزهای اخیر نیروهای امنیتی به بستگان و آشنایان محمد عبداللهی، زندانی سیاسی در مهاباد گفته‌اند جرم این زندانی سیاسی، بزهکاری است و اگر اعدام شود آن‌ها حق ندارند او را زندانی سیاسی معرفی کنند.

imagesکیهان نوین: ماموران امنیتی شهر مهاباد در هفته‌های اخیر بارها به خانواده و بستگان محمد عبداللهی هشدار داده‌اند که چنانچه احتمالا حکم اعدام او اجرا شد حق ندارند برای او مراسمی برگزار کنند.

این موضوع به‌عنوان زمینه‌سازی دستگاه امنیتی نگرانی فعالان حقوق بشر در مورد احتمال اینکه حکم اعدام محمد عبداللهی در شرف اجراست، افزایش داده است.

محمد عبداللهی ۳۳سال سن دارد. او متاهل و ساکن شهر بوکان است. عبداللهی به اتهام محاربه از طریق عضویت در یکی از احزاب کردی توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شهر مهاباد محاکمه شده و حکم اعدامش، پس از تأیید در دیوان عالی کشور در فروردین‌ماه سال جاری به‌شکل رسمی از سوی دایره اجرای احکام زندان مهاباد به او ابلاغ شده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'