سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

پرسه‌های اخیر احمدی‌نژاد و دوستانش در کوچه ‌های اطراف بهارستان

بی‌رقبتی احمدی نژاد و اصرار مشایی برای حضوری تنگاتنگ در سیاست، آیا مشایی برای او حکم سم مهلک را دارد؟

 

2

کیهان نوین: آغاز برنامه‌های سیاسی به‌ صورت انفرادی از سوی یاران احمدی‌نژاد و برگزاری جلسات منسجم در فاصله یک سال و نیم مانده به انتخابات مجلس، نشان می‌دهد که اهالی دولت‌های نهم و دهم برنامه خود را برای حضور در انتخابات سال آینده مجلس بسته‌اند و در این راه نیز منتظر احمدی‌نژاد نخواهند ماند. از همین رو به نظر می‌رسد که یکی از طیف‌های فعال در انتخابات سال آینده مجلس معطوف به یاران سابق احمدی‌نژاد است؛ حال یا با احمدی‌نژاد یا بی‌احمدی‌نژاد.

از ارایه لیست 150 نفره برای انتخابات مجلس و برگزاری جلسات با یاران و وزرای قدیمی گرفته تا شکل‌گیری گروه‌هایی تحت عناوین ناما و هما سبب شد تا روند بازگشت به قدرت احمدی نژاد و دار و دسته‌اش شکل تازه‌ای به خود بگیرد.

اما این اتفاقات در شرایطی رخ  داد که این روزها به نظر می‌رسد اختلافات در جریانات وابسته به احمدی‌نژاد خیلی جدی‌تر از گذشته شده است. همین چند ماه پیش بود که یاران احمدی‌نژاد برای دعوت از وی در مراسم جشن نیمه‌شعبان با اختلافاتی روبه‌رو شدند. حزب‌اللهی‌هایی که همچنان حامی احمدی‌نژاد باقی مانده‌اند در شب نیمه شعبان دوهیات متفاوت از یکدیگر را تشکیل دادند و هر 2 گروه نیز از احمدی‌نژاد برای حضور در این مراسم دعوت به عمل آوردند. در این بین یکی از این هیات‌ها حامیان نزدیک مشایی بود و دیگری افرادی بودند که از جریان رحیم‌مشایی دورتر بودند. هرچند تلاش‌هایی صورت گرفت که احمدی‌نژاد بتواند در هر 2 مراسم شرکت کند اما وی به مجلسی رفت که با یاران مشایی مخالف بودند تا از همان زمان نیز شائبه‌هایی درخصوص جدایی احمدی‌نژاد از مشایی به گوش برسد.

بنابراین این احتمال وجود دارد که ادامه روند گوشه‌نشینی محمود احمدی نژاد منجر به حذف احتمالی وی از عرصه سیاست در آینده‌ای نزدیک شود. چراکه هر روز خبر جدیدی از جلسات پنهانی یاران و نزدیکان وی در دولت قبل به گوش می‌رسد و ادامه سکوت احمدی‌نژاد نیزسبب خواهد شد تا آخرین حلقه یاران نیز از این جریان جدا شوند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'