سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
ممنوع الحضور شدن افغان ها در استان کرمان!

ممنوع الحضور شدن افغان ها در استان کرمان!

شورای تامین استان کرمان تصمیم گرفته است با تصویب طرحی، حضور افغان‌ها را در این استان ممنوع کند.

 افغانکیهان نوین: محمدرضا پورابراهیمی، نماینده کرمان و راور در مجلس گفت: “با حضور وزیر کشور در جلسه شورای تامین استان مقرر شد طرح جامع ممنوعیت کامل حضور افاغنه در استان کرمان با در نظر گرفتن مسایل اجتماعی، امنیتی و بین‌المللی تدوین گردد و براین اساس تصمیم‌گیری شود.”

در همین حال علیرضا رزم‌حسینی، استاندار کرمان نیز گفته است که “دنبال این هستیم فرصت‌های شغلی را که افاغنه از ما گرفته‌اند به مردم و جوانان ایرانی برگردانیم.”

گفته می‌شود ایران دومین کشور دنیاست که بیشترین تعداد پناهندگان را در خود جای داده است. بیشترین پناهندگان به ایران، افغان یا عراقی هستند.

در قوانین ایران، افغان‌هایی که دارای اجازه کار به‌عنوان پناهنده هستند، بدون توجه به میزان تحصیلات و مهارت‏، به انجام مشاغل معدودی محدود می‌شوند که شامل کارهای «دشوار، خطرناک و با دستمزد کم» است. همچنین افغان‌ها ‏‏‏از بسیاری حقوق شهروندی محرومند و ازدواج با آن‌ها ممنوع است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'