سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
فساد؛ مسبب اصلی سقوط اقتصاد کشور

فساد؛ مسبب اصلی سقوط اقتصاد کشور

کارشناس مسائل اقتصادی معتقد است که خارج کردن اقتصاد از سراشیبی سقوط نیازمند شکل گیری نهضت ضد فساد در سطوح عالی کشور و کمک به گسترش شفاف سازی و ایجاد شبکه آزاد اطلاعات است.

download (1)کیهان نوین: حسین راغفر استاد دانشگاه و کارشناس مسائل اقتصادی درباره راهکارهای خروج کشور از رکود در گفتگو با سایت فرارو گفت: شواهد زیادی وجود دارد که اقتصاد کشور در یک فرآیند سراشیبی قرار گرفته است در حالی که آنچه که باعث تاسف است در ایران ظرفیت های بزرگی برای رشد و توسعه اقتصادی وجود دارد.

وی با بیان اینکه سال ها است که ظرفیت های بزرگ رشد و توسعه اقتصادی به دلایل مختلف که اصلی ترین آن فساد است از بین می رود گفت: اشکال مختلف نابسامانی ها از وجود فساد پیش می آید و یکی از محصولات این فساد گسترش فقر و نابرابری های اقتصادی و اجتماعی است.

راغفر با تاکید بر اینکه فساد چرخه باطلی را ایجاد می کند گفت: فساد منجر به نابرابر و فقر بیشتر و فقر بیشتر منجر به فساد بیشتر می شود و این چرخه همچنان ادامه پیدا می کند و باعث افزایش آسیب های اجتماعی جدی و فرسایش بافت اخلاقی در جامعه می شود که پیامد آن باز هم افزایش فساد خواهد بود.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'