سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
عقد دو زن ایرانی با حضور و تایید یک امام الجزایری در استکهلم + ویدئو

عقد دو زن ایرانی با حضور و تایید یک امام الجزایری در استکهلم + ویدئو

روز شنبه یکم ماه اوت دو زن ایرانی تبارمقابل دوربین های چندین شبکه خبری سوئدی و بین المللی و با حضور و تایید یک امام در استکهلم به عقد یکدیگر در آمدند.

008

کیهان نوین : مریم ایرانفر و سحر مصلح دو زن ایرانی‌ مقیم سوئد روز یکشنبه با حضور و تایید یک امام «لدو ویک محمد ظاهر» در استکهلم به عقد یکدیگر در آمدند.

«لدو ویک محمد ظاهر» امام الجزایری به خبرنگاران گفت:

– این یک لحظه تاریخی است. این اولین ازدواج یک زوج زن و همجنسگرا با تایید یک امام در تاریخ جهانی است.

به گزارش وب‌سایت استکهلمیان به گفته مریم ایرانفر و سحر مصلح به خبرنگاران، اگرچه آن دو چهار سال قبل و بر اساس قوانین سوئد با هم ازدواج کرده اند اما برایشان بسیار مهم بوده که ازدواجشان از جنبه کیش و آیینی که به آن اعتقاد دارند نیز مورد تایید قرار گیرد.

«مریم ایرانفر» که باردار نیز هست به خبرنگاران گفت:

– احساس میکنم برای یک بار هم که شده جهان در مسیری صحیح در حرکت است.

مریم ایرانفر از ۱۴ سال پیش و سحر مصلح از ۲۰ سال پیش ساکن سوئد بوده اند و در سال ۲۰۰۵ با یکدیگر آشنا شده اند.

به گفته «لدو ویک محمد ظاهر» امام الجزایری که جهت شرکت در مراسم از آفریقای جنوبی به استکهلم دعوت شده بود ، مجازات مرگ که در اکثر کشورهای اسلامی برای همجنسگرایی در نظر گرفته شده است یک تفسیر اشتباه از قرآن است:

– هیچ کجای قرآن مطلبی در مورد همجسگرایی نوشته نشده است. این خشونت و تجاوز است که در قرآن منع شده است.

قرار است که «لدو ویک محمد ظاهر» در طی اقامت خود در استکهلم چندین زوج همجنسگرای مسلمان دیگر را نیز به عقد خود در آورد.

پروفسور اسلام شناس سوئدی: میتواند منجر به عکس العمل های متفاوت در کشورهای اسلامی شود
پروفسور «یان یرپه» اسلام شناس و مدرس اسلام شناسی در دانشگاه «لوند» در جنوب سوئد در رابطه با این رویداد به خبرنگار تلویزیون «اس و ت» سوئد گفت:

– تایید این ازدواج از سوی یک امام مسلمان بدون شک در کشورهای اسلامی بازتابی گسترده خواهد یافت و بحث های زیادی را برخواهد انگیخت. این رویداد می تواند هم عکس العمل های خشمگینانه در میان برخی از بنیادگرایان ایجاد کند و هم مورد حمایت برخی گروه های دیگر قرار گیرد. این خطر نیز وجود دارد که برخی از نیروهای افراطی فتوایی علیه این رویداد منتشر کنند و خواستار عکس العمل خشونت آمیز در برابر آن شوند.

گزارش شبکه تلویزیونی ملی «اس و ت» سوئد از این مراسم که در بخهشای خبری مختلف این تلویزیون در روز شبه یکم اوت به نمایش در آمده است در زیر قابل مشاهده است.

[embedplusvideo height=”250″ width=”450″ editlink=”http://bit.ly/1zEFeqH” standard=”http://www.youtube.com/v/OPdEEjIozEM?fs=1″ vars=”ytid=OPdEEjIozEM&width=450&height=250&start=&stop=&rs=w&hd=0&autoplay=0&react=1&chapters=&notes=” id=”ep3888″ /]

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'