سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
اعتراض جوانان اهل سنت به جلوگیری از ورود طلاب به زاهدان

اعتراض جوانان اهل سنت به جلوگیری از ورود طلاب به زاهدان

 بیش از 430 نفر از جوانان اهل سنت از مناطق مختلف ایران  به ممانعت ها و برخوردهای امنیتی نیروهای انتظامی و امنیتی استان سیستان و بلوچستان اعتراض کردند.

16928_428کیهان نوین: در این اعتراض انها در نامه ای به فراکسیون نمایندگان اهل سنت مجلس خواستند تا از حق طبیعی و قانونی طلاب علوم دینی اهل سنت دفاع کرده وجلو برخورد های سلیقه ای و اقدامات تبعیض آمیز نیروی های انتظامی در ورودی شهر زاهدان را بگیرند.

از آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه اهل سنت این شهر، نیروهای انتظامی و امنیتی ایران با کنترل شدید ورودی های شهر زاهدان، از ورود طلاب متقاضی تحصیل در این حوزه علمیه جلوگیری کردند.

پس از ممانعت نیروهای امنیتی از ورود طلاب سنی به زاهدان ، دو تن از سرشناس ترین امامان جمعه اهل سنت ایران علیه این اقدام نیروهای امنیتی ایران اعتراض کردند و از آنها خواستند دست از این اقدامات بردارند و باعث نارضایتی مردم نشوند.

مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه اهل سنت زاهدان گفت: ورود همه ایرانیان به زاهدان بدون پاسپورت و اخذ ویزا آزاد است، چون زاهدان همانند دیگر شهرهای کشور متعلق به همه ایرانیان است و از نیروهای انتظامی می خواهیم بی دلیل باعث ایجاد نارضایتی نشوند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'