سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
فرمانده شاخه نظامی حماس :سربازان ما با اشتیاق در انتظار مرگند

فرمانده شاخه نظامی حماس :سربازان ما با اشتیاق در انتظار مرگند

یک فرمانده حماس گزارش ها از آمادگی این گروه پیکارجو برای آتش بس با اسرائیل برای پایان خشونت ها در غزه را رد کرده است.

 

imagesکیهان نوین :محمد ضیف فرمانده شاخه نظامی حماس در یک پیام صوتی گفت که سربازانش “با اشتیاق در انتظار مرگند”.

پیام او در پایان یک روز ویرانگر دیگر در غزه که از جمله آتش گرفتن نیروگاه برق این ناحیه را در پی داشت منتشر شد.

به گفته مقام های غزه حملات هوایی اسرائیل باعث مرگ بیش از ۱۰۰ فلسطینی شد که شمار کشته ها در غزه را به ۱۲۰۰ نفر می رساند. به گفته آنها بیشتر کشته های فلسطینی غیرنظامی بوده اند و ۶۷۰۰ فلسطینی هم زخمی شده اند.

۵۳ سرباز اسرائیلی از زمان شروع مناقشه با حماس در روز هشتم ژوئیه کشته شده اند. دو غیرنظامی و یک کارگر تایلندی هم در اسرائیل جان خود را از دست داده اند.

با افزایش فشار بین المللی برای آتش بس، اسرائیل و حماس بر مواضع و اهداف خود تاکید کرده اند.

محمد ضیف گفت: “ما هیچ شرطی را برای آتش بس نمی پذیریم. بدون توقف تعرض و پایان محاصره آتش بسی در کار نخواهد بود.”اسرائیل و مصر ورود کالاها به غزه را از سال ۲۰۰۷ مسدود کرده اند.

پیام صوتی محمد ضیف همان روزی منتشر می شود که ویدئوی حماس از استفاده پیکارجویان از تونلی برای حمله به یک سرباز اسرائیلی منتشر شد.

اسرائیل پافشاری می کند که وجود چنین تونل هایی – که می گوید برای حمله به داخل اسرائیل طراحی شده – علت اصلی فشار برای ادامه عملیات موسوم به “لبه محافظتی”‌ در غزه است.

وزارت دفاع اسرائیل می خواهد حتی پس از توافق بر سر آتش بس هم عملیات را برای تخریب تونل ها ادامه دهد.

پیشتر یاسر عابد رب یک مقام ارشد فلسطینی در کرانه باختری گفت که آتش بس قریب الوقوع است و ادعا کرد که به نمایندگی از حماس سخن می گوید.

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'