سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

بمب‌های اسراییلی و نیزه‌های کوچک کشنده

اسراییل در حملات خود به مردم غزه از بمب های جدید حاوی نیزه های کوچک کشنده استفاده می‌کند.

2
کیهان نوین: بر اساس برخی گزارشهای رسیده از یک نهاد حقوق بشری مستقر در غزه، اسراییل در حملات خود به مردم غزه از بمب های جدید حاوی نیزه های کوچک کشنده استفاده می‌کند. این بمب ها حاوی صدها نیزه کوچک کشنده است که به هنگام انفجار پراکنده می شود.

 

 تانک‌های اسراییلی در روزهای گذشته در چند مورد، از گلوله‌هایی استفاده کرده‌اند که حامل دارت‌های کوچک فلزی یا فلکت بوده است. این گلوله‌های ضد نفر، در هوا منفجر می‌شوند و هزاران دارت یا پیکان فلزی به طول تقریبی ۳۷ میلی‌متر را در منطقه‌ای به طول ۳۰۰ متر و عرض ۹۰ متر با سرعت زیاد به سمت زمین پرتاب می‌کنند. گروه‌های حقوق بشری اعلام کردند در ۱۷ جولای ارتش اسراییل از این بمب ها در حمله به روستایی در شرق خان یوسف استفاده کرده است.


ارتش اسراییل استفاده از این گونه بمب ها را رد نکرده است با این حال مدعی شده تسلیحات مورد استفاده اش مطابق با قوانین درگیری‌های نظامی است. ارتش اسراییل پیش از این نیز در حمله به لبنان و غزه از این سلاح ها استفاده کرده بود. در سال ۲۰۰۱ ۹ فلسطینی بر اثر اصابت این نیزه های کشنده کشته شدند و همچنین این بمب‌ها ده ها زن و کودک را در حمله اسراییل به جنوب لبنان در سال ۲۰۰۶ کشت.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'