سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

ممانعت از درمان میرحسین موسوی پروژه دولت در حذف مخالفین

با گذشت بیش از یک هفته از وخامت حال موسوی، از رهبران مخالف حکومت ایران، مقامات امنیتی هنوز اجازه نداده‌اند که درمان او آغاز شود.

 

download (1)کیهان نوین: نرگس موسوی روز پنج‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت، اعلام کرد شرایط جسمانی پدرش نسبت به هفته گذشته و زمانی که در بیمارستان بستری بود، تفاوت عمده‌ای نکرده است.

به گفته او، میرحسین موسوی در این روزها چندین بار دچار افت فشار خون شده است و مسوولان امنیتی نیز تاکید پزشکان برای بازیابی توانایی قلبی وی را ناشنیده گرفته‌اند.

موسوی که در زندان خانگی به‌ سر می‌برد سه‌ شنبه گذشته به دنبال بروز نارسایی‌های قلبی به بیمارستان منتقل شد، جایی که روی او عمل آنژیوگرافی را انجام دادند.

اما وی تنها توانست ۲۴ ساعت در بیمارستان و تحت نظارت پزشکان بماند و ماموران امنیتی او را بار دیگر به زندان خانگی بازگرداندند.

وب‌سایت کلمه، رسانه نزدیک به میرحسین موسوی، می‌نویسد که فرزندان موسوی روز سه‌شنبه، ۱۶ اردیبهشت، توانستند یک هفته پس از عمل آنژیوگرافی او را ملاقات کنند، اما نگرانی‌های آنها در پی این ملاقات بیشتر شده است.

به نوشته این رسانه، پس از ترخیص میرحسین موسوی از بیمارستان، مسوولان امنیتی به پزشکان وی قول دادند که از هفته‌ای که گذشت، فرایند درمانی وی را آغاز کنند، اما طی این هفته هیچ رسیدگی پزشکی صورت نگرفته است.

نرگس موسوی نیز به کلمه گفته است: از زمانی که آنژیوگرافی پدر بدون اطلاع خانواده انجام شد، ما تا یک هفته از ایشان بی‌خبر بودیم و فقط امیدوار بودیم که درمان شروع شده باشد… اما متاسفانه بنا به دلایلی هنوز این کار انجام نشده، اگرچه تاریخی را مشخص کرده‌اند و به ما قول داده‌اند تا آن زمان پدر وارد فرایند درمانی بشوند.

به گفته او، مسوولان حصر میرحسین موسوی دلیل تاخیر در درمان موسوی را مشکلات امنیتی عنوان کرده و تاکید داشته‌اند که باید هماهنگی‌هایی انجام بگیرد.

موسوی همراه با همسر خود زهرا رهنورد از زمستان ۱۳۸۹ در حصر خانگی به‌ سر می‌برد.

دیگر رهبر جنبش اعتراضی سال ۱۳۸۸، مهدی کروبی نیز شرایط مشابهی دارد و او هم به دستور سید علی خامنه ای در خانه محبوس شده است.

آقای موسوی و آقای کروبی در این مدت چندین بار به دلیل عوارض زندان به بیمارستان منتقل شده‌اند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'