سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
مصادره برجی در نیویورک به اتهام همکاری با ایران!

مصادره برجی در نیویورک به اتهام همکاری با ایران!

دادگاهی در آمریکا حکم مصادره برجی را در نیویورک صادر کرد که شرکت‌های مستقر در آن اقدام به معامله با ایران کرده‌اند. 

 

ساختمانکیهان نوین: بنیادعلوی از جمله شرکت‌های مستقر در این برج است. این بنیاد در دوران پادشاهی  به نام بنیاد پهلوی شکل گرفت و بعد از انقلاب در اختیار جمهوری اسلامی قرار گرفت و اسمش به بنیاد علوی تغییر داده شد.

به گزارش نیویورک پست، کا‌ترین فارست، یک قاضی فدرال آمریکایی در منهتن نیویورک حکمی را صادر کرد که بر اساس آن برج بلندی در منطقه “میدتاون” نیویورک به اتهام فعالیت شرکتهای مرتبط با ایران در آن مصادره شود.

در حکم  مذکور، این شرکت‌ها  به “همکاری با ایران به عنوان جبهه حمایت از تروریسم” متهم شده اند. در این حکم آمده است که دارایی‌های توقیف شده شرکتهای Assa Corp و Assa Co. Ltd و همچنین بنیاد علوی باید به قربانیان حملات تروریستی، از جمله حملات ۱۱ سپتامبر، داده شود.

فارست افزوده که این شرکت‌ها با دولت ایران روابط مستقیم تجاری دارند و از طریق بانک ملی ایران پول به گردش درآورده‌اند. در حکم فارست آمده است: “به همین دلایل مصادره همه ساختمان شماره 650 خیابان پنجم غیرطبیعی نیست.”

این قاضی آمریکایی به اقدامات خیریه بنیاد علوی اذعان کرده است اما افزود که این دلیلی کافی برای تبرئه نیست. در این حکم آمده است: “دادگاه از فعالیت‌های خیرخواهانه بنیاد علوی از قبیل کمک به دانشگاه‌ها، مدارس و برنامه‌های هنری و ادبی اطلاع دارد. با وجود این اقدامات خیریه‌ای، اقدامات (بنیاد) علوی از طرف شرکت Assa، بانک ملی و ایران، مجرمیت آن را باعث می‌شود.”

در حکمی که فارست آن را جمعه صادر کرد، ۶ ملک دیگر در کویینز، تگزاس، کالیفرنیا، ویرجینیا و مریلند نیز باید مصادره شوند. ایران به دلیل فعالیت‌های اتمی‌اش در معرض تحریم‌های بین المللی قرار گرفته است. از این رو شرکت‌های همکاری کننده با ایران نیز تحریم می‌شوند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'