سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

“عدم امکان تاسیس دفتر اتحادیه اروپا در تهران!”

علاء الدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران می‌ گوید که به دلیل دیدار کا‌ترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با شماری از فعالان زن اصلاح طلب هنگام سفرش به تهران، هیچ زمینه‌ای برای افتتاح دفتر این اتحادیه در ایران وجود ندارد. 

 

اروپاکیهان نوین: به گزارش سایت مجلس نیوز، پایگاه خبری فراکسیون اصولگرای پارلمان ایران، بروجردی، با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر احتمال گشایش دفتر اتحادیه اروپا در تهران، گفته است: “با خطای نابخشودنی خانم اشتون در سفر به تهران هیچ زمینه‌ای برای افتتاح دفتر اتحادیه اروپا در ایران وجود ندارد.”

این نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی ایران افزوده است: “سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه خارجی و بین المللی مبتنی بر احترام و منافع متقابل و عدم دخالت در امور یکدیگر است اما رفتار ناشایست خانم اشتون نشان داد که ایشان پایبند به این قواعد نیستند، در نتیجه در عمل هیچ زمینه‌ای برای افتتاح دفتر اتحادیه اروپا در ایران نیست.”

کا‌ترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در جریان سفر اخیر خود به تهران، با نرگس محمدی از بازداشت شدگان پس از انتخابات، مادر ستار بهشتی وبلاگ نویسی که پس از بازداشت جان خود را از دست داد و شماری دیگر از فعالان زن، دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

این دیدار اعتراض‌های بسیاری در محافل اصولگرای ایران در پی داشته است. بسیاری از شخصیت‌های اصولگرا، وزارت امور خارجه ایران را مسئول این دیدار دانستند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'