سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
مخالفت شدید آمریکا با معامله نفتی روسیه با جمهورى اسلامى !

مخالفت شدید آمریکا با معامله نفتی روسیه با جمهورى اسلامى !

یک کارشناس روس تاکید کرد آمریکا برای صرفنظر کردن روسیه از معامله نفتی با جمهوری اسلامی، فشار زیادی به این کشور وارد می کند.
 image
كيهان نوين : “یلنا چرنتکو” يكى از كارشناسان روس در گفتگو با روزنامه روسی کامرسانت افزود:
آمریکا در همه تماس های دو جانبه با روسیه از مسکو خواسته است از امضای توافق نفتی (سوآپ نفت) با رژیم ایران خودداری کند و این تلاش نه فقط در حد اصرار بلکه با فشار بسیار شدید همراه است .
وی گفت : آمریکا در گفتگو با مقامات روسیه ، شرکت های اقتصادی و مالی روسی را به اعمال تحریم های اقتصادی در صورت معامله نفتی با رژیم ایران تهدید کرده است.
به گفته این کارشناس، روسیه و رژیم ایران امکان صادرات نفت ایران به میزان روزانه تا 500 هزار بشکه را بررسی می‌کنند و ایران درمقابل می‌تواند تجهیزات و کالاهای خود را از بازار روسیه تامین کند .
چرنتکو افزود: کابینه دولت روسیه تحریم های یک جانبه آمریکا علیه رژيم ایران را غیرقانونی می دانند و توافق هسته ای ارتباطی به همکاری های اقتصادی و تجاری میان مسکو – تهران ندارد .
کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'