سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

هنرنمایی دوباره راک در «ران داون ۲»

دومین قسمت اکشن کمدی و ماجراجویانه «ران داون» با هنرنمایی دواین جانسن، معروف به “راک” و کارگردانی پیتر برگ آماده تولید می شود.

83668068465570996461

کیهان نوین: پیتر برگ کارگردان این فیلم با وجود آن که نسخه اصلی «ران داون» (که در سال 2003 به روی پرده سینماها رفت) فروش بالایی در جدول گیشه سینماهای جهان نکرد، برگ می‌گوید قسمت دوم آن را خواهد ساخت که این امر تعجب اهل فن و تحلیل‌گران سینمایی را برانگیخته زیرا آنان معتقتدند یک فیلم ناموفق و کم فروش، برای بار دوم نیز نمی تواند قابل توجه باشد.

در حقیقت، نسخه اصلی این اکشن دلهره‌آور در سطح جهانی فقط 82 میلیون دلار فروش کرد. از این رقم، 30 میلیون دلار آن سهم سینماهای آمریکای شمالی بود.

با این وجود، پیتر برگ گفته است قسمت تازه فیلم را جلوی دوربین می‌برند و دواین جانسن برای دومین بار در نقش کاراکتر بک (که یک شکارچی انسان بود) ظاهر خواهد شد.

به گفته این فیلم‌ساز:«به باور من، قسمت اول فیلم هم باید با موفقیت مالی روبرو می‌شد. نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که نتوانست تماشاگران را جذب خود کند. با فیلم‌نامه نویسان فیلم صحبت کرده‌ام و طرح خوبی برای قسمت دوم داریم. واقعاً دلم می‌خواهد این فیلم را بسازم. شخصیت دواین جانسن را دوست دارم و می‌خواهم یک فیلم پر فروش و موفق با او بسازم.»

فیلم‌نامه نسخه اصلی «ران داون» را جیمز واندربیلت و جی ‌آر استوارت نوشتند و هنوز معلوم نیست این دو در کار نگارش فیلم‌نامه قسمت دوم هم همکاری دارند یا خیر.

قصه فیلم درباره یک شکارچی انسان بود که مامور پیدا کردن پسر سر به هوای یک رهبر گروه‌های مافیایی می‌شود و برای پیدا کردن او، راهی قاره آفریقا می‌شود.

این دو در یکی از کشورهای آفریقایی مجبور به همکاری با هم می‌شوند تا یک رئیس خلاف‌کار محلی را از تخت قدرت به پائین بکشند و یک گنج با ارزش گم شده را پیدا کنند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'