سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

حضور نظامی ارتش آمریکا در خلیج فارس علی رغم توافق هسته ای

چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا می گوید که کشورش صرف‌ نظر از توافق اخیر هسته ‌ای با ایران، 35 هزار نیروی خود را در منطقه خلیج فارس، حفظ می کند.

نیروهای آمریکایی در خلیج فارسکیهان نوین: چاگ هیگل وزیر دفاع آمریکا که به منظور اطمینان دادن به هم یپمانان آمریکا در منطقه ، به منامه پایتخت بحرین سفر کرده ضمن تاکید بر ابقای شمار سربازان آمریکایی و تجهیزات نظامی تاکید کرد: ایالت متحده با بیش از 35 هزار نیروی نظامی در سه بخش هوایی، زمینی و دریایی به دفاع از هم پیمانا خود در منطقه خلیج فارس و اطراف آن ادامه خواهد داد.

هیگل ادامه داد: ارتش آمریکا در منطقه شامل در حالی بیش از 10 هزار سرباز، شمار زیادی تانک، هلی کوپترهای آپاچی، 40 کشتی، ناوهواپیمابر، سامانه‌های دفاع موشکی، رادارهای پیشرفته، هواپیماهای بدون خلبان و هواپیماهای جنگی را مستقر کرده است که پیشرفته‌ ترین جنگنده‌ های خود از جمله اف 22 را نیز در سراسر منطقه مستقر کردیم، تا بتوانیم  در صورت ضرورت، فورا به پیش‌ آمدهای احتمالی واکنش نشان دهیم.

هیگل روز گذشته با شاهزاده سلمان بن سلطان بن عبدالعزیز وزیر دفاع سعودی در منامه پایتخت بحرین دیدار کرد. دو وزیر دفاع درباره مسایل مشترک میان واشنگتن و ریاض ، گفت و گو کردند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'