سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

تحریم نمایندگان پارلمان سوئد در سفر معاون ظریف !

نمایندگان احزاب چپ ولیبرال پارلمان سوئد از دیدار با معاون اروپا وآمریکای وزارت خارجه ایران خودداری کردند.

پارلمان سوئدکیهان نوین: سفر و دیدار مجید تخت‌ روانچی از پارلمان سوئد در روزهای ششم و هفتم آذرماه با اعتراض احزاب چپ و لیبرال روبرو شد.

عدم حضور و دیدار با معاون محمدجواد ظریف در واکنش به نقض حقوق بشر در ایران به ویژه حقوق ملت‌های عرب، کُرد، بلوچ، تُرک و ترکمن عنوان شده است.

در دیدار تخت‌ روانچی و رییس پارلمان سوئد، مسئله‌ هسته‌ای، بحران داخلی سوریه ووضعیت زنان در ایران مورد بحث و بررسی قرار گرفته و نمایندگان احزاب مورد اشاره، شرکت در جلسه‌ دیدار با این مقام ایرانی را تحریم کردند.

بنابه گزارش فعالان حقوق‌بشر اهواز، فرانک بِلفِراگ از مسئولان ارشد وزارت خارجه سوئد در پاسخ به پرسش خبرنگار رادیوی بین‌المللی این کشور در مورد واکنش سوئد به افزایش اعدام‌ها در ایران و مطرح کردن آن در گفتگو با معاون وزیر خارجه‌ حکومت اسلامی ایران، به سخنان کارل بیلدت درهنگام پرسش پارلمانی از او توسط جبار امین، نماینده‌ی کُرد حزب محیط زیست در پارلمان اشاره کرد.

او گفت که کارل بیلدت، موضع سوئد را درمخالفت با اعدام و مجازات مرگ اعلام کرد و از سفر رییس دایره‌ حقوقی این وزارتخانه به ایران و اعلام این موضع به مقامات حکومت اسلامی نیز خبرداد.

حدود ١٠٠ هزار ایرانی در کشور سوئد حضور دارند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'