سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
انتقاد صریح صادق زیباکلام از قهرمان سازی روحانیت شیعه !

انتقاد صریح صادق زیباکلام از قهرمان سازی روحانیت شیعه !

 در ملل عقب‌‌ مانده آنان که با مشت‌های گره کرده انقلاب می‌کنند، روزی با مشت‌های از هم گسیخته گدایی خواهند کرد.

akhond

کیهان نوین : در این سی و چند سال بعد از انقلاب، چندین سریال تاریخی-سیاسی ساخته شده است. تم ثابت این سریال ها از کلاه‌پهلوی گرفته تا کیف‌انگلیسی، این است که روحانیون همه در حال مبارزه بودند، کراواتی ها همه دزد و نوکر استعمار بوده‌اند و همه مشکلات کشور در قبل از انقلاب ناشی از انگلستان و آمريكا و فراماسونری است، این تم ثابت این سریال هاست و در تمام آن ها تکرار شده است، آمريكا و انگلیس همه را خریده اند الا روحانیت، این سریال اثرگذار نخواهد بود و به اصطلاح نمی‌گیرید، چون اگر یک مقدار تاریخ بخوانید می‌دانید که در اواخر سال 55 و اوایل سال 56 اوج تعداد زندانیان سیاسی در ایران است، چیزی نزدیک به 5هزار نفر در زندان هستند و از این تعداد چیزی کمتر از 20 نفر روحانی بوده‌اند، در صورتی که اگر شما این سریال ها را ببینید انتظار دارید 4900 نفر از زندانیان روحانی بوده باشند چون فقط روحانیون در حال مبارزه بوده‌اند، مسلما اینگونه سریال ها نمی‌گیرد چون با حقیقت سرستیز دارد. کافی است یک نفر در آن سر دنیا پیدا شود و فیلمی در رابطه با مشروطه بسازد که اندکی به واقعیت نزدیک باشد، آن وقت تمام آنچه شما رشته کردید، پنبه می‌شود. اگر کسی یک فیلم در خصوص رضاشاه بسازد و بگوید که رضاشاه چه کرد و انگلیس چه کرد و روحانیون چه می‌کردند، تمام آنچه در این 34 سال در صداوسیما گفته شده‌است با علامت سوال مواجه می‌شود.

صادق زیباکلام در این میزگرد که به بهانه پایان سریال موهوم و باطل کلاه پهلوی برگزار شد ، تا آنجا که ممکن بود سربسته سخن گفت و با اینکه اشاره ای به خدمات رضا شاه نکرد، اما کوشیده تا با اغراق گویی در مورد تعداد زندانیان سیاسی پیش از سال ٥٧ به نوعی خود را از مشکلات غیر مترقبه دور نگاه دارد . اما چهار چوب سخن هایش بسیار جالب بود . می توانم  به جرات بگویم یکی از بهترین و تاثیر گزار ترین کارهایی که برای تقدس زدایی از آخوند و روحانیت شیعه می توان انجام داد نوشتن یا حداقل بازنشر اینگونه سخن هاست . کشیدن عکس آخوند بر روی خر و الاغ و سگ در وهله اول توهین به مقام حیوان است ، در وهله دوم کاری بسیار کلیشه ای ست . (با احترام به روحانیونی که تعدادشان کمتر از انگشتان یک دست می باشد) .

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'