سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
اعطای کارت هدیه سعید مرتضوی به ۲۸۵ نماینده مجلس

اعطای کارت هدیه سعید مرتضوی به ۲۸۵ نماینده مجلس

سعید مرتضوی، مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی، در نامه‌ای به ریاست کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی مدعی شد که ۲۸۵ نفر از نمایندگان دوره پیشین مجلس، کارت هدیه و بن خرید این سازمان را دریافت کرده‌اند.

432843_575

کیهان نوین: بر اساس گزارش رسانه‌های داخلی، در نامه آقای مرتضوی که روز سه‌شنبه، ۱۹ آذر منتشر شده است، تاکید شده که نمایندگان دوره هشتم مجلس شورای اسلامی در چند نوبت دریافتی‌هایی در قالب کارت هدیه و بن خرید از جانب مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی داشته‌اند که در نوبت اول ۱۶۷ نفر و در نوبت‌های دیگر ۷۵ و ۶۷ نفر به دریافت این کارت ها نائل آمده اند.

به گفته سعید مرتضوی، پرداخت این مبالغ به نمایندگان مجلس هیچ اشکال قانونی نداشته! و از ردیف بودجه غیرشمول سازمان تامین اجتماعی هزینه‌ شده است، بودجه‌ای که طبق رسالت سازمانی جهت پرداخت کمک هزینه درمانی برای بیمه‌شدگان و کمک به خانواده‌های نیازمند که بیمه تامین اجتماعی هستند، پیش‌بینی شده است.

ماجرای اعطای کارت‌های چند میلیون تومانی هدیه و بن خرید سازمان تامین اجتماعی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دنبال انتشار گزارش هیات تحقیق و تفحص مجلس از این سازمان رسانه‌ای شد.

این گزارش سعید مرتضوی، مدیرعامل پیشین سازمان تامین اجتماعی را به فساد و تخلفات گسترده مالی متهم می‌سازد که از جمله آنها واگذاری بخشی از کارخانجات شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، شستا، ده‌ها میلیارد تومان کمتر از ارزش واقعی آنها به بابک زنجانی، میلیاردر معروف حامی دولت پیشین بوده است.

گزارش هیات تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی در عین حال عنوان می‌کند که سعید مرتضوی به ۳۷ نفر از نمایندگان مجلس به همراه محمدرضا رحیمی، معاون اول دولت محمود احمدی‌نژاد و برخی دیگر از مقامات دولت پیشین، کارت هدیه و بن خرید بخشیده است، اما آقای مرتضوی می‌گوید تعداد نمایندگان مجلس که این مبالغ را دریافت کرده‌اند، بسیار بیشتر از ۳۷ نفر بوده است.

با این حال او در نامه خود به ریاست کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تاکید می‌کند، مبالغی که سازمان تامین اجتماعی به نمایندگان مجلس داده تنها محدود به دوره مدیریت او نبوده و با بررسی اسناد موجود، مشخص می‌شود که تقریباً در اکثر دوره‌ها در همین حد پرداختی صورت گرفته است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'