سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
صادرات نفت کوره ایران کاهش می یابد

صادرات نفت کوره ایران کاهش می یابد

صادرات نفت کوره ایران همزمان با افزایش تقاضای داخلی در فصل زمستان و انتقال این فرآورده به نیروگاههای ایران، در ماههای آتی به یک سوم سطوح قبلی تنزل خواهد یافت.

download (5)کیهان نوین: تحریم های غرب باعث کاهش توانایی ایران در مرمت زیرساخت‌های نفت و گاز خود و شروع پروژه‌های جدید شده که مشکلاتی را برای تامین تقاضای گاز داخلی ایجاد کرده است. ایران و ۱+۵ در گفتگوهای طولانی خود در ژنو نتواتسند به توافقی در زمینه برنامه‌های هسته‌یی ایران دست یابند که این امر احتمال لغو زودهنگام تحریم‌ها را از بین برد.

یک منبع آگاه در شرکت ملی نفت ایران که خواست نامش فاش نشود گفت: ‌امسال نیروگاه ها به جای گاز طبیعی از نفت کوره بیشتری استفاده خواهند کرد.

در این رابطه منابع آگاه می‌گویند: تحریمها باعث شده که پیگیری میزان صادرات نفت کوره ایران دشوار شود. ایران معمولا ماهانه حدود ۶۰۰ هزار تن نفت کوره صادر می‌کند که معادل ۱۳۰ هزار بشکه در روز است و بخش اعظم این صادرات به چین و بقیه نقاط آسیا صادر می‌شود.

بیژن زنگنه وزیر نفت ایران اول اکتبر گفت: ایران با کمبود جدی گاز در دوسال آینده مواجه است زیرا نتوانسته میدان پارس جنوبی را با سرعت کافی توسعه دهد که باعث شده ایران برای تامین انرژی نیروگاه‌ها از نفت کوره استفاده کند.

تاثیر کاهش صادرات نفت کوره ایران در حال حاضر در آسیا مشهود است، به طوری که باعث افزایش قیمت نفت‌های مشابه از منابع دیگر نظیر هند، تایلند و مالزی شده است.

همچنین قیمت نفت کوره در بندر فجیره امارات که از دیگر مراکز این نوع نفت است جهش قابل توجهی یافته است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'