سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
شرکت اسراییل در رایزنی‌های توافق نهایی اتمی با ایران !

شرکت اسراییل در رایزنی‌های توافق نهایی اتمی با ایران !

نخست‌وزیر اسرایيل اعلام کرده که این کشور با برقراری تماس با کشورهای مذاکره‌ کننده با ایران در رایزنی‌ها برای رسیدن به توافقی بلندمدت با ایران شرکت خواهد کرد. اسرایيل توافق مقدماتی با ایران را معامله‌ای بد خوانده است.

بنیامین نتانیاهوکیهان نوین: بنا بر اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل‌، این کشور در صدد برآمده که نفوذ خود را در رایزنی‌هایی که به منظور دست‌یابی به توافق اتمی نهایی با ایران انجام می‌شود افزایش دهد.

نخست‌ وزیر اسرایيل در بیت‌المقدس اعلام کرد، اسراییل به منظور گفت‌وگو و تبادل نظر بر سر جزییات توافق‌نامه بلندمدت با ایران با پنج عضو دایمی شورای امنیت سازمان ملل متحد و آلمان در تماس است.

او روز پنج‌شنبه (۲۸ نوامبر/ ۷ آذر) در مراسمی که به مناسبت فرا رسیدن عید حنوکا (جشن هشت‌روزه نور و روشنایی یهودیان) در کنار دیوار ندبه در بیت‌المقدس بر پا شد گفت: توافق با ایران باید تضمین کند که تهران از هیچ‌گونه توانایی نظامی هسته‌ای برخوردار نخواهد شد.

او دست‌یابی ایران به جنگ‌افزار هسته‌ای را بزرگ‌ترین تاریکی‌ای خواند که امروز جهان را تهدید می‌کند.

وزیران امور خارجه آمریکا، بریتانیا، فرانسه، چین،‌روسیه و آلمان هفته گذشته با ایران برای حل و فصل مناقشه هسته‌ای به توافقی مقدماتی دست یافتند. ایران موافقت کرد که غنی‌سازی بیش از ۵ درصدی اورانیوم را متوقف سازد. در مقابل، جامعه بین‌المللی نیز متعهد شد که تحریم‌های این کشور را تا حدودی تسهیل کند.

 

 

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'