سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
استرالیا: مذاکره با مقامات ایرانی برای اخراج پناهجویان ایرانی!

استرالیا: مذاکره با مقامات ایرانی برای اخراج پناهجویان ایرانی!

احتمال بازگرداندن ایرانیانی که به صورت غیرقانونی وارد استرالیا شده و با پاسخ پناهندگی منفی مواجه گردیده اند.

تونی ابوت نخست وزیر استرالیا

کیهان نوین: تونی آبوت نخست وزیر استرالیا روز گذشته در مصاحبه با خبرنگاران در شهر ملبورن و در باره موضوع پناهندگان ،از صحبت با مقامات ایرانی برای بازگرداندن ایرانیانی خبر داد که به صورت غیر قانونی وارد استرالیا و با پاسخ پناهندگی منفی مواجه شده اند، او با اشاره به اینکه این مذاکرات در سطح عالی در حال انجام است عنوان کرد که هر کاری بتواند انجام میدهد تا مقامات کشورهای مختلف شهروندان خود را قبول کنند.

ایران تا به حال حاضر به قبول پناهجویان خود از هیچ کشوری نشده اما آقای آبوت عنوان کرد که میتواند این روند را تغییر دهد و با مقامات ایرانی همکاری کامل به عمل خواهد آمد.

او با اشاره دوباره به کاهش آمار ورود پناهجویان غیر قانونی عنوان کرد که جلوی قاچاقچیان انسان را خواهد گرفت و پیامی واضح برای آنها دارد که  دست از این کار بردارند.

پیشتر در اجلاس سالیانه سازمان ملل ، وزیر امور خارجه خانم جولی بیشاب این موضوع را با همتای ایرانی در میان گذاشته و رونوشت چگونگی انجام این کار به وزیر امور خارجه این کار تحویل داده بود.

گفتنی است که آمار ایرانیان ورودی از سال گذشته میلادی دو برابر شده و وزیر امور خارجه قبلی پیشتر از آنها به عنوان مهاجران یا پناهجویان اقتصادی نام برده بود.

تونی آبوت با اشاره به متوقف شدن روند ورود قایق های غیر قانونی به استرالیا از موفقیت سیاست های خود گفت و اعلام کرد که از شروع دولت خود تا به حال نسبت به مدت مشابه دولت کارگر، تنها 10 درصد  قایق غیر قانونی وارد آبهای استرالیا شده که موفقیتی چشم گیر است، او همچنین اشاره کرد که برای متوقف کردن تمامی قایق ها راه طولانی در پیش است.

او اعلام کرد که ورودی های ار طریق غیر قانونی (دریا) در دولت قبلی (کارگر) حدود 50.000 نفر در سال بود و توانسته سیل ورودی قایق های پناهجویان که رو به افزایش بوده را متوقف کند.

طبق آمار رسمی دولتی که هفتگی منتشر میشود، از ماه سپتامبر 2013 که دولت آقای آبوت روی کار آمده جمعا 10 کشتی وارد استرالیا شده که حامل 544 مسافر بوده.

از سویی حزب کارگر این ادعا را میکند که تمامی کارهایی که آقای آبوت سیاستهای پناهندگی خود برای متوقف کردن قایق های پناهجویان غیر قانونی نام میبرد، تنها یک هفته قبل به طور کامل عملی شده بود و این نتیجه ای که الان شاهد آن هستیم رسیده،  به دلیل سیاستهای آنها قبل از انتخابات است که باعث شده تعداد این پناهجویان کاهش چشمگیری داشته باشد.

ترجمه وبلاگ اخبار و اطلاعات پناهندگی از لینک زیر:

http://www.abc.net.au/news/2013-10-31/abbott

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'