سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
رئیس قوه قضائیه هشدار داد که فضا برای فتنه‌گری مجدد مطلقاً باز نیست!

رئیس قوه قضائیه هشدار داد که فضا برای فتنه‌گری مجدد مطلقاً باز نیست!

صادق لاریجانی٬ رئیس قوه قضاییه به تمام کسانی که خیال فتنه‌گری دوباره دارند هشدار داد و گفت که فضا برای فتنه‌گری مجدد مطلقاً باز نیست و مجلس خبرگان نیز جای فتنه‌گران نیست.

images (1)

کیهان نوین: صادق لاریجانی ،رئیس قوه قضاییه، امروز در سخنان شدیداللحنی کلیه شایعات مربوط به اینکه گویا فضای کشور در نتیجه انتخابات باز شده است را بشدت تکذیب کرد و گفت که آزادی اخیر تعدادی از محکومان امنیتی فتنه ٨٨ ربطی به نتیجه انتخابات ندارد. او حتی ادعا کرد که روند بررسی عفو و آزادی اخیر محکومان قبل از انتخابات انجام شده است.
لاریجانی گرچه اعتراف کرد که فضای کشور عوض شده است و افراطی‌گری‌های دوره قبل به تدبیر و اعتدال تبدیل شده است، اما این موضوع ربطی به فتنه گران ندارد.

وی سپس به برخی شنیده‌ها اشاره کرد که برای مثال کسانی گفته‌اند اکثر این محکومان اتهامی نداشته اند و قوه قضائیه اتهام‌های غلطی به آنها وارد کرده و افراد بیگناه را محکوم کرده است. لاریجانی خشمگینانه رهبران جنبش اعتراضی ٨٨ را که خود آنان را مسببان فتنه ٨٨ مینامید مورد خطاب قرار داد که این شما هستید که با رفتار خلاف قانون و مجرمانه خویش اخلال در امنیت کشور نمودید. او سپس کسان دیگری را هم که گمان می‌کنند رأی مردم به مسببان و طرفداران فتنه ٨٨ بوده است، را مورد حمله قرار داد و گفت که در اشتباه محض  بسر می‌برند.

لاریجانی، در حملاتی کم سابقه کسانی را که خود، فتنه گران مینامد با الفاظ تند و خصمانه‌ای مورد تعرض قرار داد و آنان را خائنان و دروغ پردازان و آشوبگران و کودتاگران  نامید که قصد داشتند با بلوا و آشوب آرای مردم را تصاحب کنند. او هشدار داد که فضا برای فتنه گری مطلقاً باز نیست.

وی افزود فتنه‌گران سال ۸۸ همان افرادی هستند که در زمان خنده‌های امثال اوباما علیه ملت ایران، همراه با آنان قهقهه سر می‌دادند.

بخشی از اظهار نگرانی‌های  لاریجانی بویژه به آن بخش از شنیده های او مریوط میشد که برخی تهدیدهای فتنه‌مآبانه  بگوش او رسیده است که گویا کسانی برای مجلس و حتی مجلس خبرگان رهبری آینده برنامه ریزی می کنند. او این افراد را تهدید کرد که مجلس خبرگان هرگز جای فتنه گران نیست. او این حرف‌ها را خیال واهی نامید و ابراز اطمینان کرد که شورای نگهبان در مقابل آنان خواهد ایستاد.

  لاریجانی، در سخنرانی امروزش در جلسه مسئولان عالی قضایی تمام این حملات شدیداللحن و دشمنانه را بدون ذکر نام و بدون ذکر منابع خبری‌اش بر زبان آورد.

این یکی از تند‌ترین موضع‌گیری‌های وی بعد از یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است.

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'