سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
جمهوری اسلامی ۱۶ جوان زندانی بلوچ را بدار آویخت (‫رضا حسین بر)

جمهوری اسلامی ۱۶ جوان زندانی بلوچ را بدار آویخت (‫رضا حسین بر)

از سوی دیگر مبارزان بلوچ ادعا کردند که در این درگیری تلفات جدی نداشته اند و افراد کشته شده از افراد با تجربه پاسداران و سپاه قدس بوده اند؛ زیرا که کنترل امنیت بلوچستان به عهده سپاه قدس و نهاد های زیر رهبری خود خامنه ای است…

Reza-Hosseinbor

از سوی دیگر، عوامل امنیتی رژیم بلا فاصله علما و ریش سفیدان بلوچ را تحت فشار قرار دادند تا در محکوم کردن مبارزان بلوچ ا علامیه هایی صادر کنند ولی هیچ نامی از ا عدام شدگان بلوچ نیاورند.

بدنبال حمله نیروهای امنیتی رژیم به یک پایگاه مبارزان بلوچ در منطقه سراوان، ۱۷ تن از پاسداران کشته شده و تعدادی از انها مجروح گردیند و تلفاتی به بلوچ ها نیز وارد شد.‫جمهوری اسلامی هم بلا فاصله ۱۶ جوان زندانی بلوچ را در یک عملیات انتقام جویانه بدار آویخت. نام و نشان

اعدام شدگانه ا علام نشده و معلوم نیست که انها کی و بچه اتهامی دستگیر شده بودند. اما رژیم همیشه تعدادی از بهترین فرزندان بلوچ را در گروگان خود نگهداشته و هرگاه از دستگیری عاملان یک حرکت نظامی شکست خورده، این گروگانها را اعدام کرده است.

‫از سوی دیگر مبارزان بلوچ ادعا کردند که در این درگیری تلفات جدی نداشته اند و افراد کشته شده از افراد با تجربه پاسداران و سپاه قدس بوده اند؛ زیرا که کنترل امنیت بلوچستان به عهده سپاه قدس و نهاد های ریر رهبری خود خامنه ای است.از سوی دیگر، عوامل امنیتی رژیم بلا فاصله علما و ریش سفیدان بلوچ را تحت فشار قرار دادند تا در محکوم کردن مبارزان بلوچ ا علامیه هایی صادر کنند ولی هیچ نامی از ا عدام شدگان بلوچ نیاورند.

‫رژیم جمهوری اسلامی که در نبرد با بلوچ ها در خیابان، بیابان، پادگانها و پایگاه های خود پشت سر هم شکست خورده است، مبارزان بلوچ را عوامل استکبار جهانی، امریکا و اسراییل خواند و دست التماس بسوی پاکستان دراز کرد تا از رفت و امد بلوچ ها در منطقه جلوگیری کند؛ در حالیکه میداند که پایگاه های بلوچ ها در سرزمین خود شان است.

‫روحانی هم دستور داد که بلوچ ها را از هر طرف محاصره کنند و عوامل مسلح را دستگیر نمایند. وی هیچ اشاره ای به نقض حقوق بلوچ ها و کشته شدن و ا عدام صد ها بلوچ در ۳۴ سال گذشته نکرد.سیستان و بلوچستان فقیر ترین استان ایران است. بیش از ۷۹% مردم زیر خط فقر زندگی میکنند. فعالیت سیاسی و مدنی در آنجا ممنوع است و حتی یک وبلاگ نویس بلوچ بنام یعقوب مهرنهاد را ا عدام کردند. در ۳۴ سال گذشته فقط به ۴ نفر بلوچ بورس تحصیل در خارج از کشور داده شده و از ۸۰۰ کادر دانشگاهی در استان فقط ۳۰ نفر بلوچ هستند.

‫رژیم در منطقه کار و شغل ایجاد نمیکند و با یک دیوار بلند تر از چین، مرز ها را بسته است و هر کسی را که نسبت به این ستم ها اعرا ض کند بجرم ارتباط با امریکا و اسراییل دستگیر و در شرایطی مثل حالا ا عدام میکند.در چنین شرایط سختی حتی اجازه مهاجرت به استان های دیگر را به سیستانی ها نمیدهند ولی کاملا استقبال میکنند که به کشور های دیگر بروند.

‫ ‫بدنبال ا عدام ۱۶ جوان، بلوچ بسیاری از کسانی که عزیزان شان در زندان بودند، هماکنون در اطراف زندان و پزشکی قانونی تجمع کرده اند. تمام شهرهای استان در حالت نگرانی و خشم قرار گرفته اند. نیرو های امنیتی راه ها و خیابانها را تحت کنترل شدیددر آورده اند. ‫زاهدان بسیار ملتهب است.

رژیم انتظار دارد که مردم انقدر پست شده باشند که از ظلم دفاع کنند و خادمان خود را مورد نکوهش قرار دهند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'