سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

تلاش برای دوستی دوباره با بریتانیا !

 وزیر امور خارجه ی بریتانیا با اشاره به بازگشایی سفارت دو کشور از تعیین کاردار غیر ساکن دو دولت خبر داد.

0,,6321451_4,00

کیهان نوین: پس از یورش حامیان علی خامنه ای به سفارت بریتانیا در دولت محمود احمدی نژاد و تیره شدن روابط دو کشور، وزیر امور خارجه ی بریتانیا از تلاش ها برای برقراری دوباره ی ارتباطات خبر داد.

ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه بریتانیا، روز سه شنبه 7 اکتبر گفت: بریتانیا و جمهوری اسلامی فرایندی را شروع کرده اند که منجر به بازگشایی سفارت هایشان در دو کشور خواهد شد. دو کشور ایران و بریتانیا در سال 2011 میلادی روابط دیپلماتیک خود را قطع کردند.

به گزارش کیهان نوین و به نقل از رویترز؛ هیگ در مجلس نمایندگان بریتانیا گفت:”هر دو کشور کاردار غیر ساکن خود را تعیین خواهند کرد تا روابط خود را بهبود ببخشند و در نهایت به بازگشائی سفارت های دو کشور منتهی شود.”

هیگ افزود اگر جمهوری اسلامی مایل است غرب تحریم ها را تعدیل کند، باید “تغییراتی اساسی” در برنامه بحث انگیز اتمی خود بدهد. او همچنین گفت که روابط آتی بریتانیا و ایران بستگی به قدم های موثری دارد که دو طرف برخواهند داشت.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'