سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
تدارک تحریم بیشتر نفت جمهوری اسلامی در سنای آمریکا !

تدارک تحریم بیشتر نفت جمهوری اسلامی در سنای آمریکا !

سنای آمریکا در تدارک تحریم دوباره نفت جمهوری اسلامی در قالب لایحه ای‌ تازه علیه فعالیت‌های اتمی‌ جمهوری اسلامی است .

20131002091403cb-120125_sotu_congress_westcott_328

کیهان نوین : سنای آمریکا در پشت درهای بسته در تدارک تصویب لایحه ای‌ برای تحریم نفت جمهوری اسلامی است بنا گزارشات رسیده از سنای آمریکا هدف این لایحه تحریمی تازه کاهش صادرات نفت ایران تا حد ۵۰۰ هزار بشکه در روز در عرض یک سال پس از تبدیل آن به قانون عنوان شده است .

این اخبار در حالی‌ منتشر شده است که تنها چهار روز پیش خبر رسید که دولت اوباما از کنگره آمریکا خواسته است تا تصویب تحریم‌های جدید علیه جمهوری اسلامی در سنا را به تاخیر بیندازد .

در همین رابطه وندی شرمن معاون وزارت خارجه آمریکا که در روز سوم آبان با بخش فارسی صدای آمریکا گفت و گو می‌‌کرد در پاسخ به این پرسش که آیا دولت اوباما می‌‌کوشد تصویب تحریم‌های جدید در سنا را به تاخیر بیندازد گفت که دولت اوباما در این زمینه با مجلس نمایندگان و سنا رایزنی‌هایی‌ داشته است .

اما بنا بر گزارشات رسیده از سنای آمریکا سناتور‌های آمریکایی‌ با این نظر موافق نیستند و به دنبال تصویب لایحه ای‌ جدید علیه جمهوری اسلامی هستند ، سناتور منندز در اظهار نظر خود در رابطه با سخنان اوباما مبنی بر کاهش تحریم‌ها گفت : اکنون زمان کاهش تحریم‌ها نیست وی در ادامه بیان کرده است ابتدا جمهوری اسلامی باید فعالیت اتمی‌ خود را متوقف و برنامه اتمی‌‌اش را جمع کند تا آن گاه تحریم‌ها لغو شود .

سناتور منندز در پایان سخنانش اشاره کرد در صورت تصویب این بسته تحریمی جدید علیه صادرات نفت جمهوری اسلامی از کشورهای چین ، هند ، کره جنوبی ، ترکیه و ژاپن خواسته خواهد شد که باز هم از میزان خرید خود از جمهوری اسلامی در قالب نفت خام و دیگر محصولات نفتی‌ بکاهند .

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'