سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

تایید حکم زندان و ممنوعیت خروج از کشور معصومه دهقان !

حکم یک سال زندان و پنج سال ممنوعیت خروج  از کشورمعصومه دهقان، معلم بازنشسته و همسر عبدالفتاح سلطانی، در دادگاه تجدید نظر استان تهران تایید شده است!

دهقان

کیهان نوین : مائده سلطلنی، دختر معصومه دهقان درباره محکومیت مادر خود گفته است: اتهام مادرم تحصیل مال نامشروع از طریق دریافت جایزه حقوق بشری شهر نورنبرگ بود. این اتهام با اتهامی که به پدرم وارد شده بود و به خاطر آن دوسال حبس گرفت مشترک بود. مسوولان اتهام تحصیل مال نامشروع را به دلیل سفرمادرم به آلمان و گرفتن جایزه حقوق بشری نورنبرگ به نیابت از پدرم به وی وارد کردند.

به گفته مائده سلطانی، محکومیت زندان مادرش تعلیقی است و مدت آن نیز پنج سال خواهد بود.همچنین عبدالفتاح سلطانی هم‌اکنون در  بند۳۵۰ زندان اوین، دوران محکومیت ۱۳ ساله خود را می‌گذراند.

معصومه دهقان، در سال ۲۰۰۹ که عبدالفتاح سلطانی برنده جایزه حقوق بشر شهر نورنبرگ آلمان شد، به جای همسرش که در آن زمان ممنوع‌الخروج بود، به آلمان آمد و این جایزه را دریافت کرد. وی هنگام دریافت جایزه در سخنان کوتاهی اظهار امیدواری کرد بود که “دیکتاتورها پیام شهر نورنبرگ را بشنوند”!

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'