سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
بحران در نظام آموزشی کشور !

بحران در نظام آموزشی کشور !

امسال با گذشت بیش از سه دهه از عمر جمهوری اسلامی، اعلام شد که بیش از سه میلیون و ده هزار دانش‌آموز امکان رفتن به مدرسه را ندارند !

مدرسهکیهان نوینامسال با گذشت بیش از سه دهه از عمر جمهوری اسلامی، اعلام شد که بیش از سه میلیون و ده هزار دانش‌آموز امکان رفتن به مدرسه را ندارند. علل امر را مسوولین خود متفاوت نقل می کنند؛ اخراج‌های بی‌رویه اگر کوچک‌ترین علت باشد، کار، بزرگ‌ترین علت است. کودکان ترک تحصیل می کنند، زیرا باید کار کنند و خرج خانواده را تامین نمایند.

با آغاز دهه هفتاد وزارت آموزش و پرورش، خلاف مصوبات قانون اساسی کشور، به انواع ترفند، از خانواده‌ها به وقت نام‌نویسی دانش‌آموز، شهریه دریافت می داشت.

در همین سال‌ها، در اوج وضعیتِ فلاکت بار آموزش و پرورش، طرح “مدارس نمونه” آغازی بود برای تاسیس مدارس غیردولتی.

در “مدارس نمونه” خانواده‌ها بخشی از هزینه تحصیل را تقبل می کردند و در مقابل از امکانات بهتری نسبت به دیگر مدارس برخوردار می شدند. و این نیز در واقع خلاف اصل ۳۰ قانون اساسی کشور بود که تاکید بر مجانی و عمومی بودن تحصیل دارد. “مدارس نمونه” راه را برای تاسیس “مدارس غیرانتفاعی” هموار نمود. این مدارس در واقع به سان مدارس ملی در زمان شاه، مدارسی غیردولتی هستند که هزینه آن را خانواده‌ها پرداخت می کنند. در این راستا بود که طبقاتی بودن امر تحصیل و برخورداری از امکانات آموزشی در ایران ژرف‌تر شد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'