سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

استعفای دبير و سخنگوی خانه موسيقی !

دبير و سخنگوی خانه موسيقی استعفا داد داريوش پيرنياکان بعد از ظهر امروز از سمت دبير و سخنگويی خانه موسيقی استعفا داد.

download (3)

کیهان نوین: پيرنياکان در توضيح دليل اين استعفا به سايت خانه موسيقی با اشاره به خستگی در اين سمت اظهار داشت: چند سالی دبير و سخنگوی اين نهاد بودم اما به دلايلی از جمله برای استراحت کناره گيری کردم.

به گزارش سايت خانه موسيقی، داريوش پيرنياکان، دبير و سخنگوی خانه موسيقی اعلام کرد از اين سمت استعفا داده است.

پيرنياکان در توضيح دليل اين استعفا به سايت خانه موسيقی با اشاره به خستگی در اين سمت اظهار داشت: چند سالی دبير و سخنگوی اين نهاد بودم اما به دلايلی از جمله برای استراحت کناره گيری کردم.

داريوش پيرنياکان(نوازنده تار و سه تار) از اعضای هيئت موسس خانه موسيقی است و در چند دوره دبير و سخنگوی اين نهاد بود.

لازم به توضيح است که چند روز قبل، داریوش پیرنیاکان دبیر و سخنگوی خانه موسیقی در مراسم جشن خانه موسیقی گفت: موسیقی باید به رسمیت شناخته شود و فقها باید پاسخگو باشند که چرا می‌گویند موسیقی حرام است؟ دکتر شریعتی هم گفته است که آیه‌ای در قرآن درباره حرام بودن موسیقی وجود ندارد.

او آزاد شدن صدای بانوان را از دیگر مطالبات اهالی موسیقی اعلام کرد.

به دنبال این سخنان جنجال زیادی از سوی برخی نهادها برپا شد که شاید در نهایت منجر به استعفای ایشان از سمت خود در خانه موسیقی باشد.

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'