سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

آزادی عیسی سحرخیز از زندان !

مدیر کل مطبوعات داخلی در زمان ریاست سید محمد خاتمی از زندان آزاد شد.

a546~s192x384

کیهان نوین: در ادامه روند آزادی زندانیان سیاسی منتسب به معترضان جنبش سبز، مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمان خاتمی از زندان آزاد شد.

مهدی سحرخیز در مصاحبه با خبرنگار سحام ضمن تایید این خبر گفت که ماموران در ساعت ۷ بعدازظهر با حضور در بیمارستانی که وی تحت درمان بوده به وی خبر آزادی اش را داده اند.

عیسی سحرخیز از مشاوران مهدی کروبی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ بود که در نخسین روزهای پس از انتخابات دستگیر شد. وی همچنین از معدود زندانیانی بود که طی دوران محکومیتش اجازه مرخصی به او داده نشد.

سحرخیز از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی به اتهام توهین به رهبری و فعالیت تبلیغی علیه نظام به سه سال حبس محکوم شده بود، اما در تاریخ ۱۴ مردادماه ۱۳۹۰ امسال طی حکمی به دو سال حبس دیگر به دلیل فعالیت‌های مطبوعاتی سابقش و در مجموع به ۵ سال زندان محکوم شد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'