سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

زندانیان بهایی رجایی شهر لحظاتی پیش آزاد نشدند !

نوید خانجانی فعال حقوق بشر و زندانی سیاسی در زندان رجایی شهر، با ارسال نامه ای در فضای مجازی به انتقاد از مانور تبلیغاتی و شادی بیش از عرف مبنی بر آزادی تعدادی از زندانیان پرداخته و آن را دلیلی بر فراموشی دیگر زندانیان می داند !

220px-Navid_khaniani

کیهان نوین: نامه نوید خانجانی از زندان رجایی شهر که به دوازده سال زندان محکوم است، نکات قابل تامل و درستی دارد.او با انتقاد به شوری که با آزادی تنی چند از زندانیان سیاسی به راه افتاده، نوشته :

دوستان عزیز به واقع بدانید این شادی های بی اندازه شما تنها باعث شده عده ای از زندانیان در زندان این حس بهشان دست دهد که دیگر با این تبلیغات آزادی که به راه افتاده فراموش می شوند و عده ای دیگر دچار این جوزدگی شده اند که آنها هم تا چند روز دیگر خواهند رفت! و وای به آن روز که حباب آزادی برای این امیدواران نیز ترکیده و امیدشان به ناامیدی تبدیل شود.

متن کامل نامه ی نوید به این شرح است :
زندانیان بهایی زندان رجایی شهر لحظاتی پیش آزاد نشدند

بله زندانیان بهایی آزاد نشدند، جای تعجب ندارد آنها حتی به مرخصی هم نمی روند.

چند روزی است در فضای رسانه ها بحث آزادی زندانیان داغ است، برای آزادی 16 نفر شادی و سرور سرداده اند و شاید دیگر یادشان رفته باشد بیش از 30 نفر بهایی در زندان رجایی شهر حتی از حق مرخصی هم محروم هستند چه برسد به آزادی، و این داستان فقط برای بهاییان نیست بسیاری از دوستان کرد، آذربایجانی و سازمان مجاهدین خلق نیز هستند که سالیان سال در زندان هستند و حتی یک روز به مرخصی نرفته اند.

هدفم از این نوشته آن نیست که شیرینی آزادی را به کامتان تلخ کنم بلکه فقط خواستم یادآوری کنم که زندانیان همچنان درزندان هستند و وسعت این تبلیغاتی که برای آزادی 16 نفر زندانی سیاسی شد بیشتر از واقعیت تلخ حبس ها و زندانیان باقی مانده در زندان است، یادمان نرود بسیاری از کسانی که اسمشان در بین آزاد شدگان بود یا خیلی وقت میشد که مرخصی بودند و یا خیلی وقت بود حبس خود را در بیمارستان می گذراندند یا اینکه چند روزی به پایان حبسشان باقی بود، در این بین چند آزادی خوب شاید بتوان پیدا کرد همچون خانم ستوده، که آن هم استفاده تبلیغاتی کمی از آن نکردند.

امیدوارم که آزادی ها دنباله دار باشد و روزی به واقع بتوان تیتری با عنوان زندانیان بهایی آزاد شدند یا زندانیان کرد آزاد شدند و… نوشت. همچنین امیدوارم روزی برسد که شادی هایمان وسعت واقعی خود را پیدا کند.

در پایان دوستان عزیز به واقع بدانید این شادی های بی اندازه شما تنها باعث شده عده ای از زندانیان در زندان این حس بهشان دست دهد که دیگر با این تبلیغات آزادی که به راه افتاده فراموش می شوند و عده ای دیگر دچار این جوزدگی شده اند که آنها هم تا چند روز دیگر خواهند رفت! و وای به آن روز که حباب آزادی برای این امیدواران نیز ترکیده و امیدشان به ناامیدی تبدیل شود.

نوید خانجانی، زندان رجایی شهر

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'