سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
روحانی: تحریم ها غیر قانونی و غیر انسانی است!

روحانی: تحریم ها غیر قانونی و غیر انسانی است!

حسن روحانی در دیدار با وزیر خارجه آلمان، از تحریم های یک جانبه بر علیه ایران انتقاد و آنها را غیر انسانی توصیف کرد.

Official_Photo_of_Hassan_Rouhani,_7th_President_of_Iran,_August_2013

کیهان نوین: این دیدار که در محل اقامت روحانی در نیویورک صورت گرفت، طرفین با اشاره به گسترش روابط اقتصادی ابراز امیدواری کردند که مساله هسته ای ایران هر چه سریع تر حل شود. او همچنین تحریم ها علیه ایران را غیر قانونی و غیر انسانی خواند.

روحانی با بیان این که آلمان می تواند نقش مهمی در حل و فصل مساله هسته ای ایران ایفا کند، افزود: ما باید در مذاکرات 5+1 فعال تر باشیم تا به نتیجه دلخواه برسیم.

روحانی در ادامه گفت: من قصد تبلیغات ندارم، ولی می خواهم از سرهای بریده و بدن های پاره پاره ای سخن بگویم که با نام دین قربانی شده اند. و با ابراز نگرانی از بحران سوریه بر جمع آوری سلاح های شیمیایی و کشتار جمعی تاکید کرد.

گیدو وستروله وزیر خارجه آلمان، رویکرد روحانی را سازنده خواند و با اشاره به روابط گسترده و قدیمی ایران آلمان گفت: ما خواستار کاهش و انعطاف پذیری در زمینه تحریم ها هستیم و راه حل سیاسی و دیپلماتیک را بهترین راه کار در حل مناقاشات ایران و غرب دانست.

روحانی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با تبیین دقیق شرایط و اوضاع کنونی منطقه و جهان، پیشنهاداتی برای برون رفت از بحران پیش روی جامعه جهانی مطره کرد، و افزود که ایران به دنبال افزایش تنش با آمریکا و هیچ کشوری نیست.

این در حالی است که آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه در جلسه چهارشنبه مسوولان عالی قضایی؛ با اشاره به این که انقلاب با جنگ صادر نمی شود گفت: مذاکره و رابطه با دیگر کشورها ذاتا ممنوع نیست، و آن چه موجب تاخیر و یا انجام نیافتن مذاکرات شده است بی اعتمادی ایران در صداقت گفتار و رفتار غرب بوده است. او همچنین افزود: در شرایط عادی ما ابایی از مذاکره نداریم.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'