سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

انتقال ۲ زندانی اهل سنت به سوییت اعدام !

۲ زندانی محکوم به اعدام با فشار و تهدید گارد ضد شورش زندان رجایی شهر به سوییت اعدام منتقل شدند.

images (4)کیهان نوین: امروز یکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۲ حدود ۶۰۰ نفر گارد ویژه با تمام تجهیزات نظامی ضد شورش و ۶ قلاده سگ و گاز اشکاور؛ برای انتقال ماموستا کاوه ویسی و مختار رحیمی ۲ تا از محکومین به اعدام به سوییت اعدام،  وارد زندان رجایی شهر کرج شدند، که با مخالفت تمام زندانیان بند روبرو شدند، پس از آن ماموران تهدید کردند که در صورت مقاومت بیشتر، حمام خون به راه می اندازیم.

پس از این کشمکش ها؛ در نهایت ماموستا کاوه ویسی برای جلو گیری از خون ریزی داوطلبانه با مختار رحیمی خود را تسلیم کردند و به سوی سوییت راه افتادند. این دو نفر جزو ۲۰ نفری می باشند که قاضی مقیسه برای آنها حکم اعدام صادر کرده است.

یکی از زندانیان عقیدتی این زندان به گزارشگر هرانا گفته است: “مسئولین ابندا اعلام کردند کاوه ویسی و مختار رحیمی را می‌خواهند انتقال دهند. وقتی ما در مقابلشان مقاومت کردیم به ما گفتند اسامی انتقالی‌ها ۲۶ نفر است و قاضی مقیسه دستور این نقل و انتقال را صادر کرده. مسئولین حتی تهدید کردند در صورت لزوم از زور استفاده خواهند کرد”.

وی در خصوص علت مخالفت با انتقال این زندانیان گفت: “در دی ماه سال ۱۳۹۱ نیز ۱۰ نفر از زندانیان اهل سنت رجایی شهر که حکم اعدام داشتند را به اسم انتقال به زندان سنندج به زندان قزل‌حصار منتقل کردند. ۶ نفر از ایشان در تاریخ ۷ دی ماه‌‌ همان سال اعدام شدند و مابقی نیز در انتظار اجرای حکم هستند. ما به مسئولین اعلام کرده‌ایم که اگر می‌خواهید اعداممان کنید، همینجا این کار را بکنید”

اسامی برخی از کسانی که جهت انتقال به زندان رجایی شهر فراخوانده شده‌اند عبارت است از: کاوه ویسی، طالب ملکی، بهروز شاه‌نظری، مختار رحیمی، محمدیاور رحیمی، بهمن رحیمی، شهرام احمدی، محمد غریبی، پوریا محمدی، عالم برماشتی، آرش شریفی، عبدالرحمان سنگانی، فرزاد شاه‌نظری، وریا قادری‌فرد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'