سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

تعطیلی “وطن امروز”به دلیل بی‌پولی !

 اول که شایعه بود دعا می‌کردیم واقعیت نداشته باشد اما بعد تبدیل به زمزمه شد، حالا شده خبر… یک خبر تلخ. روزنامه ‘وطن‌امروز’ به دلیل بی‌پولی از اول مرداد منتشرنخواهد شد.

images (4)

کیهان نوین: روزنامه محافظه‌کار وطن امروز، چاپ تهران، به دلیل کمبود منابع مالی از اول مرداد ماه تعطیل می‌شود.

حسین قدیانی، عکاس و روزنامه‌نگار محافظه‌کار، در سرمقاله امروز این روزنامه نوشته است: “اول که شایعه بود دعا می‌کردیم واقعیت نداشته باشد اما بعد تبدیل به زمزمه شد، حالا شده خبر… یک خبر تلخ. روزنامه ‘وطن‌امروز’ به دلیل بی‌پولی از اول مرداد درنخواهد آمد.”

آقای قدیانی نوشته است که به جز روزنامه همشهری، “می‌توان سر زیان‌ده بودن الباقی روزنامه‌ها قسم خورد” اما گفته است که سایر روزنامه‌ها به دلیل وابستگی‌های سیاسی و حمایتی که جریان‌های سیاسی از آنها می‌کنند می‌توانند به رغم زیان‌ مالی به انتشار خود ادامه دهند.

به جز مشکلات معمول رسانه‌های مستقل در ایران، بیش از یک سال است که صنعت چاپ و نشر ایران با بحران گرانی و کمبود کاغذ روبرو است. همچنین مشکلات اقتصادی مشتریان کالاهای فرهنگی چون کتاب و روزنامه را کاهش داده است.

آقای قدیانی عقیده دارد استقلال روزنامه وطن امروز از جریان‌های سیاسی ایران باعث تعطیلی آن شده است. او گفته: “شاید جرم روزنامه مظلوم ‘وطن‌امروز’ این بود که زودتر از همه روزنامه‌ها، حتی روزنامه‌های دوم‌خردادی بلکه جلوتر از نظرسنجی‌ها، پرده ریاست‌جمهوری حسن روحانی را کنار زد.”

او گفته مشکل روزنامه وطن امروز این است که “به وقتش نقد کرد و به وقتش تعریف. ما در فتنه ۸۸ خیلی‌ها را نقد کردیم، هر چند در کف خیابان دفاع از رای ۴۰ میلیونی ملت نستوه ایران تا پای جان و جانبازی هم رفتیم، لیکن لحظه‌ای کاسبی نکردیم با انجام وظیفه خود.”

حسین قدیانی در سرمقاله وطن امروز با تاکید بر استقلال این روزنامه گفته ‌‌”از این مهم‌تر ما هرگز مثل جماعتی نبودیم که انتخابات ۹۲ را دال بر پاک بودن انتخابات ۸۸ می‌شمرند.”

با وجود گذشت ۴ سال از دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران، این انتخابات هنوز در کانون موضع‌گیری‌های سیاسی گرایش‌های مختلف قرار داد.

 

 

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'