سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

بازداشت تروریست نروژی در فرانسه !

نیروهای امنیتی فرانسه یک تبعه نروژی مظنون به تلاش برای انجام اقدامات تروریستی را بازداشت کردند. این تبعه نروژی و زن همراه وی که فرانسوی است، بامداد امروز در محل سکونت خود در کورز در مرکز فرانسه دستگیر شدند.

200px-Varg_Vikernes

کیهان نوین: وزارت کشور فرانسه اعلام کرد نئونازی نروژی که روز سه شنبه در فرانسه دستگیر شد، مستعد انجام یک حمله تروریستی گسترده بوده است.

وزارت کشور فرانسه در بیانیه ای اعلام کرد کریستیان ویکرنس که وابسته به جنبش نئونازی است تهدیدی بالقوه برای جامعه است و سخنان خشونت بار وی به ویژه در پایگاه اینترنتی او گواه آن است.

به گفته منابع امنیتی فرانسه، این فرد در روزهای گذشته درصدد بدست آوردن سلاح های جنگی بوده است.

ورگ ویکرنس مشهور به کنت گریشناخ، زاده ۱۹۷۳ خواننده بلک متال، اهل نروژ و بنیانگذار گروه موسیقی تک نفره بورزوماست. وی به علت اینکه کریستین نام حضرت مسیح است و او یک ضد مسیحیت، اسم خود را به ورگ یعنی گرگ تغییر داد.
ورگ ویکرنس به دلیل اختلافات عمیق و تهدیدهای پیاپیی که از سوی یورونموس (گیتاریست گروه بلک متال میهم) می‌شد مرتکب قتل شد و به ۱۶ سال زندان محکوم گردید.او به خاطر سوزاندن سه کلیسا از جمله یک کلیسای تاریخی در نروژ نیز به مدت ۵ سال زندانی گردید که با توجه به ارتکاب قتل محکوم به ۲۱ سال حبس -اشد مجازات در نروژ- شد و در اواخر سال ۱۹۹۳ به زندان فرستاده شد اما سر انجام بعد از چندین مرتبه که قاضی با عفو او مخالفت کرده بود در تاریخ ۲۴ می ۲۰۰۹ آزاد شد.

این در حالی است که دو سال پیش نیز یک نئونازی آدمکش نروژی بنام آندرس بریویک با انفجار یک خودروی بمبگذاری شده در نزدیکی ادارات اسلو 7 نفر را کشت و سپس به جزیرهٔ اوتوئیا محل برگزاری اردوی جوانان حزب کارگر نروژ رفت و در یک تیراندازی گسترده بیش از 70 تن از شرکت ‌کنندگان را که اکثرا نوجوان بودند به قتل رساند.

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'