سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

ادامه در گیری ها در ترکیه

روز شنبه، بار دیگر هزاران معترض به خیابان های استانبول آمدند و علیه دولت رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه تظاهرات کردند.

zimg_001_12

کیهان نوین : تظاهرات ترکیه در روز شنبه نیز ادامه یافت. تعدادی از طرفداران سه باشگاه فوتبال شهر استانبول، یعنی گالاتاسرای، بشیکتاش و فنرباغچه هم به همراه صدها زن از گروه های فمینیستی به جمع تظاهرکنندگان پیوستند.

در ساعات پایانی شب به ویژه در محله “سلطان غازی“، معترضان با استفاده از کوکتل مولوتف و پرتاب سنگ با نیروهای پلیس دست و پنجه نرم کردند. در این محله تعداد زیادی از ساکنان، یا کرد یا از کیش علوی هستند.

در آنکارا نیز، تظاهرات ضد دولتی ادامه داشت. حدود پنج هزار نفر به میدان “قزل آی” پایتخت آمده بودند و پلیس ترکیه با خشونت بیشتری با استفاده از گاز اشک آور و خودروهای آب پاش سعی کرد آنها را پراکنده کند. در درگیری های پلیس با معترضان، چند نفر مجروح شدند.

با اینکه در روزهای اخیر، اردوغان لحن نرم تری اتخاذ کرده و قرار بود روز شنبه با گروهی از معترضان گفتگو کند اما به گفته یکی از مقامات حزب عدالت و توسعه، حزب حاکم، بحث برگزاری انتخابات زودهنگام به هیچ وجه مطرح نیست.

از سوی دیگر شهرداری استانبول در عملی مسالمت آمیز، اعلام کرد که در محل پارک گِزی به جای مرکز تجاری، یک موزه بنا خواهد شد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'