سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

عدم حمایت چین از تحریم های جدید علیه ایران !

معاون نماینده چین در سازمان ملل متحد تاکید کرد که دولت پکن از تحریم های جدید علیه ایران حمایت نخواهد کرد!

100124173329_iran_china_flag226

کیهان نوین : دولت چین که پیش از این نیز با تهدید و استفاده از زور مخالف بوده است، بار دیگر در سازمان ملل به وضوح اعلام کرد که از اعمال تحریم های جدید علیه ایران حمایت نخواهد کرد.
این کشور که همواره راه حل مسالمت آمیز را بهترین گزینه برای حل مساله هسته ای ایران می داند همچنان معتقد است که  از طریق گفت‌وگو و مذاکرات می توان به این مناقشات پایان داد.

معاون نماینده چین در سازمان ملل  با اشاره به اینکه چین با افزایش تحریم‌های یک جانبه که به منافع و حقوق قانونی و مشروع دیگر کشورها آسیب می زند ، به شدت مخالف است لذا می بایست همه طرف‌های مذاکرات  با بالا بردن اعتماد به یکدیگر سعی بر حل مشکلات به روش های مسالمت آمیز داشته باشند تا شرایطی فراهم شود که بتوان به راه حلی جامع، بلند مدت و مناسب برای مساله هسته‌ای ایران دست پیدا کرد.
این در حالی است که دیپلمات‌های اتحادیه اروپا تاکید کردند که تحریم پیش‌رو مربوط به تحریم‌هایی که علیه برنامه اتمی مناقشه‌برانگیز ایران تصویب شده نیست بلکه این تحریم‌ها به دلیل نقض گسترده حقوق بشر در ایران است و افرادی که شامل این تحریم‌ها خواهند شد، در اکثر موارد ارتباطی با برنامه اتمی ایران ندارند.

لیست تازه‌ی تحریم‌های اتحادیه اروپا چند روز بعد از اعلام آخرین گزارش سازمان ملل متحد درباره نقض گسترده حقوق بشر در ایران اعمال می‌شود.

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'