سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

برگزاری باشکوه روز جهانی زن توسط ایرانیان درشهرهای مختلف سوئد !

ایرانیان مقیم سوئد در سالروز جهانی زن، با برگزاری تجمعات با شکوه بار دیگر صداى برابرى طلبى  ایرانیان را به گوش جهانيان رساندند.

اعت2

کیهان نوین : امسال سی و هشت سال از زمانی که سازمان ملل متحد، هشتم مارس، روز جهانی زن را به رسمیت شناخت می گذرد. ازطرفی نیز۳۳ سال از تظاهرات تاريخى زنان  ایران در سال ۵۷ می گذرد، اعتراضی که در آن زنان به وضوح اعلام کردند ٬٬ما انقلاب نكرديم تا به عقب برگرديم٬٬، اما حکومت انسان ستیز جمهوری اسلامی بدون توجه به خواسته های انسانی آن ها، هزاران تن از زنان و دختران نوجوان را صرفا به دليل رعايت نكردن حجاب و قوانين اسلامى دستگير و شكنجه كرده است و قوانين محدود كننده ای تصويب كرده که از طرق مخلتف سعى در تبدیل زنان به شهروندان  درجه دوم داشته است.

هشت مارس که در ايران معنايى فراتر از صرفا برگزارى يك روز دارد، تنها به زنان متعلق نيست بلکه به تمام مردم ايران تعلق دارد. هشت مارس سمبل مبارزه مردم عليه ستم كشى زنان در طول ٣٣ سال  حکومت ضد بشری جمهوری اسلامی است .

در راستای این هدف بزرگ، ایرانیان زیادی در سراسر دنیا دیروز به خیابان ها آمده وسعی برآن داشتند که صدای اعتراض زنان ایران زمین باشند . آن ها با حمل پلاکاردهایی و سردادن شعار ،مشکلات زنان در ایران را به گوش دیگر کشورها رسانیدند .

اگرچه جنبش زنان ایران اکنون به دلیل سرکوب های شدید حکومت، در نوعی سکوت و کم کاری فرو رفته است اما ایرانیان خارج نشین همیشه سعی داشته اند که زبان گویای ملت ایران  باشند . ایرانیان مقیم سوئد گروهی از  این ایرانیان هستند که همواره همصدا با ملت  شریف ایران در تمامی مناسبت ها فریاد حق خواهی سر داده اند.

 

اعت1اعت4اعت5

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'