سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
جمع آوری مجسمه های بودا در تهران !

جمع آوری مجسمه های بودا در تهران !

دبیر ستاد صیانت از آثار فرهنگی با اشاره به اینکه مجسمه بودا از مصادیق تهاجم فرهنگی است از جمع‌آوری این مجسمه‌ها از فروشگاه‌های تهران خبر داد.

 

1260457410کیهان نوین: گشت‌های بازرسی در حوزه کنترل الواح فشرده موجود در بازار به صورت روزانه ادامه داشته و طی 5 روز گذشته تعدادی لوح فشرده غیر مجاز و همچنین محصولات آموزشی که فاقد اخذ مجوز تولید بوده‌اند از شهر تهران و شهرستان‌های اطراف جمع‌آوری شده است.

سعید جابری انصاری دبیر ستاد مبارزه با عرضه محصولات فرهنگی غیر مجازدر این رابطه افزود: برابر بررسی‌های به عمل آمده، برخی از فروشگاه‌های عرضه‌کننده مجسمه نسبت به فروش محصولاتی در قالب مجسمه‌های بودا اقدام می‌کنند که در همین راستا پاکسازی انجام شده و خواهد شد. آنچه که ما مطلع شده‌ایم طبق اظهارات فروشندگان، این گونه محصولات از طریق منطقه تجاری قشم در بین سایر مجسمه‌ها وارد کشور می‌شود.

دشمن با ترویج مصادیقی از این دست سعی در تغیر سبک زندگی و باورهای دینی مردم دارد؛ چراکه این گونه مجسمه‌ها ترویج‌کننده یک عقیده و سبک و باور دینی است و می‌خواهد با این نمادها فرهنگسازی کند که قطعا هیچ مسوولی در نظام جمهوری اسلامی اجازه ترویج آنها را نخواهد داد.

وی در گفتگو با خبرنگار مهرتاکید کرد: یکی از مواردی که می‌بایست بیشتر مورد توجه قرار گیرد بحث عرفان‌های نوظهور و نشانه‌های کاذب آن ها در قالب مصادیق مختلف فرهنگی است که می‌بایست روش‌ها و ترفندهای آن ها از طریق صدا و سیما و جراید به اطلاع مردم برسد.

به گفته وی، در ادامه بازرسی‌ها از نحوه عرضه محصولات فرهنگی در شهر تهران با همکاری پلیس امنیت اخلاقی تهران بزرگ تعداد ۱۰۰۰ جلد کتاب غیرمجاز از خیابان انقلاب جمع‌آوری شد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'