سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
ملوان در گرداب پرسپولیس غرق شد!

ملوان در گرداب پرسپولیس غرق شد!

تیم فوتبال پرسپولیس با ترکیب تازه خود در روزی که حریف قدرتمندی را پیش روی خود داشت با نمایشی طوفانی، جشنواره ای از گل به راه انداخت تا شروعی رویایی را تجربه کند.

345056

کیهان نوین: آخرین دیدار از مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی ایران در ورزشگاه آزادی  میان دو تیم پرسپولیس و ملوان، مقابل دیدگان بیش از ۴۰ هزار نفر برگزار شد که در پایان با نتیجه پرگل ۶ بر صفر به سود میزبان به پایان رسید.

بازی در حالی شروع شد که کمتر از ۲ دقیقه زمان کافی بود تا همه بفهمند پرسپولیس دست پخت یحیی گل محمدی تفاوت های بسیاری با تیمی که ژوزه به میدان می فرستاد دارد.

پرسپولیس با تغییراتی که به روی نیمکت و ترکیب خود داشت در حالی به مصاف حریف آمد که یکی از بهترین تیم های ملوان در سال های اخیر را پیش روی خود می دید اما این هم دلیلی نبود که بتواند سدی مقابل عطش یاران این تیم باشد.

پرسپولیس که بازی را هجومی آغاز کرده بود در همان دقایق نخست به گل رسید اما این دلیلی برای عقب نشینی سرخ ها نبود و شاگردان گل محمدی همچنان راه دروازه ملوان را در دستور کار داشتند و خیلی زود هم مزد بازی رو به جلو خود را گرفتند و در دقیقه ۲۰ انصاریفرد گل دوم تیمش را وارد دروازه ملوان کرد.پس از این گل بازی بیشتر در میانه میدان در جریان بود تا نیمه نخست با همین نتیجه به پایان برسد.

نیمه دوم اما شرایط کاملا متفاوت بود.ملوان که چیزی برای از دست دادن نداشت با تغییر سیستم، آهنگی تهاجمی تر به خود گرفت تا شاید بتواند به بازی برگردد.از همین رو بازی را هجومی تر از حریف آغاز کرد اما بر خلاف جریان بازی باز هم این پرسپولیس بود که در دقیقه ۵۱ توسط نوروزی به گل سوم خود رسید. ملوان پس از دریافت گل سوم هم بازی رو به جلو را در دستور کار داشت اما هماهنگی خط هافبک پرسپولیس در کنار انسجام دفاعی این تیم اجازه هرگونه خودنمایی را از مهاجمان حریف گرفت.

گل محمدی که می دانست ملوان چاره ای جز حمله ندارد با تعویض های به موقع خود و فرا خواندن بازیکنان تازه نفس، استفاده از ضد حملات را در دستور کار قرار داد و با همین شیوه به سه گل دیگر دست یافت.

کریم انصاریفرد در دقایق ۷۶ و ۸۱ و غلامرضا رضایی در دقیقه ۸۳ گلزنی کردند تا گل محمدی شروعی رویایی به عنوان سرمربی پرسپولیس داشته باشد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'