سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
ممانعت از تحویل داروهای چشم مرتضی مرادپور در زندان تبریز

ممانعت از تحویل داروهای چشم مرتضی مرادپور در زندان تبریز

مسئولان زندان مرکزی تبریز از تحویل داروهای چشم مرتضی مرادپور فعال تبریزی ممانعت می کنند.

downloadکیهان نوین: مسئولان زندان مرکزی تبریز با وجود نسخه های پزشکی از تحویل داروهای چشم مرتضی مرادپور فعال ترک (آذری) در این زندان ممانعت می کنند.

وی که به تازگی از مرخصی استعلاجی به زندان مرکزی تبریز بازگشته، در زمان مرخصی به چشم پزشک مراجعه کرده بود و دکتر برای توقف ناراحتی چشم وی داروهایی به او تجویز کرده بود.

با این همه و پس از بازگشت به زندان، مسئولان زندان، با وجود نسخه های پزشکی از تحویل داروها خودداری می کنند.

نزدیکان وی نگرانند، با توقف روند درمان چشمان مرتضی مرادپور، ناراحتی چشمان وی تشدید شود.

مرتضی مرادپور روز ۲۸اردیبهشت۹۴، از سوی ماموران امنیتی در محل کارش در تبریز بازداشت و برای گذراندن دوران محکومیت خود به زندان مرکزی تبریز منتقل شد.

این فعال در سال ۱۳۸۸ در دادگاه انقلاب تبریز به اتهام اجتماع و تبانی جهت ارتکاب جرم بر علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

وی به همراه برادر خود فردین مرادپور و چندین نفر دیگر از فعالان ترک (آذری) در جریان راهپیمایی خانوادگی ۱خرداد۸۸ در پارک ائل گولی تبریز و پس از طرح شعارهایی در رابطه با هویت طلبی و زبان مادری بازداشت شد. وی پس از نزدیک به شش ماه بازداشت به قید وثیقه آزاد شد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'