سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

مصاحبه سایت کیهان نوین با محمد مظفری، فعال سیاسی و مدنی

گفت و گو: زهرا لطفی

indexمحمد مظفری ۲۶ بهمن ماه سال ۹۳ بازداشت و به بند دو-الف، بازداشتگاه اطلاعات سپاه پاسداران در زندان اوین، منتقل شد. او پس از سه ماه و با پایان بازجویی ها به بند هشت منتقل و بیست و یکم تیرماه ۱۳۹۴ پس از پنج ماه بازداشت موقت به قید وثیقه  ۳۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

با درود به شما آقای  مظفری خودتان را برای خوانندگان عزیز بیشتر معرفی کنید

من محمد مظفری ۲۷ ساله و ساکن محله خاوران در جنوب تهران هستم.

 دلیل بازداشت  شما  در ۲۶ بهمن ماه سال ۹۳ جه بود

در مورد بازداشت من به گفته بازجو ها دلایل مختلفی وجود داشت که یکی از انها کافیست یک نفر را بازداشت کنیم

۱_ دو سال گذشته با دوستان ما چند تجمع برگزار کردیم تحت عنوان حمایت از کودکان سوری،عراقی و کشورهای دیگری که در آنجا جنگ بود. اطلاعات در آن زمان با برگزاری ان تجمعات بسیار مخالف بود و ما بر خلاف خواسته آنان تجمعات را برگزار کردیم.

۲_ حمایت از مادران پارک لاله و خانواده زندانیان سیاسی بخشی از فعالیت های من مربوط حضور در مراسم های مادرانی طی این سالها فرزندان خود را از دست داده بودند و مدام به آنها سر می زدم و اخبار انها را منتشر می کردم و اگر خانواده ای فرزندش بازداشت می شد من به همراه مادران به دیدار خانواده بازداشت شده می رفتیم و در کنار آنها می ایستادیم و اخبار آنها را در صفحه های خودمان به اشتراک می گذاشتیم تا خانواده آنها احساس تنهایی نکنند.

۳_ عضویت در سازمان دانشجویان و دانش آموختگان جبهه ملی ایران من قبل از اینکه وارد فضای فعالیت های مدنی و سیاسی شوم فعالیت هنری داشتم در استدیو های موسیقی کار آهنگسازی،ترانه سرایی و خوانندگی انجام می دادم و زمانی هم که فعالیت های هنری انجام می دادم علاقه بسیار شدیدی به جناب آقای دکتر محمد مصدق و جناب آقای مهندس عباس امیر انتظام داشتم و در مورد این بزرگواران مطالعه می کردم به واسطه علاقه ای که به این بزرگواران داشتم با جبهه ملی ایران آشنا شدم و به واسطه دوستی با جناب آقای مهندس کورش زعیم عضو شورای مرکزی جبهه ملی ایران و جناب آقای پیمان عارف علاقه ام به جبهه ملی ایران بیشتر شد و بعد از مدتی عضو سازمان دانشجویان و دانش اموختگان جبهه ملی ایران شدم و رسما همه جا به این اسم حضور پیدا می کردم.

۴_ نوشتن اشعار اعتراضی به شرایط جامعه من در مورد اتفاقات ناگواری که در جامعه رخ می داد معمولا یا دلنوشته ای می نوشتم یا شعری و یکی از اشعارم که بسیار سر و صدا کرد شعری بود که در مورد اسید پاشی روی صورت دختران میهنمان انجام شده بود که بخشی از ان را برایتان می نویسم دل ما شد سیاه امسال عجب سال بدی داریم یه سال خوش ندیدیم ما عجب ما قسمتی داریم و دلایل بسیار جزئی دیگر….

در اثر بازداشتم مادرم سکته قلبی نموده و راهی بیمارستان شد.

از اتفاقات بعد از بازداشت برایمان بگویید

حتی در زمان بازداشتم، ماموران وزارت اطلاعات  پس از گردآوری مقادیر زیادی مدارک، کتاب، نوشته‌های شخصی، موبایل و رایانه متعلق به خودم را با خود بردند.

بعد من را به انفرادی های بند دو الف سپاه پاسدارن منتقل کردند.

از زمان بازجویی و رفتار بازجویان بگویید

شرایط بازجویی در کل بسیار سخت است و واقعا دردناک اما چیزی که من در انجا دیدم و برایم بسیار جالب بود این بود که بازجوها نسبت به گذشته و اتفاقاتی که در گذشته می افتاد تغییر بسیاری کردند و شیوه را تغییر داده اند و گویا مهربان تر شده اند ولی در کل اگر بخواهیم حساب کنیم حتی بازداشت نه تنها من بلکه تمام عزیزانی که برای رسیدن به رهایی تلاش می کنند یک ثانیه آن هم کاری غیر قانونیست و هیچکس نباید به خاطر این مسائل بازداشت شود و از نظر من دردناک ترین بخش بازداشت یک فعال مدنی و سیاسی انفرادی می باشد.

در جه تاریخی دادگاه برای شما برگزار شد 

در تاریخ ۱۴ اردیبهشت  سا ل جاری توسط قاضی صلواتی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب محاکمه شدم .

چه اتهامی به شما زدند و از چه حکمی برایتان بریدند

تبلیغ علیه نظام”، “اجتماع و تبانی”، “عضویت در سازمان دانشجویان و دانش اموختگان جبهه ملی ایران”، “توهین به رهبری”، “حمایت از زندانیان سیاسی و خانواده انها”، “حمایت از مادران پارک لاله” و “استفاده و نگهداری تجهیزات ماهواره ای”

۲ سال حبس تعزیری، ۲ میلیون تومان جریمه نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شدم.

از مشکلات زندان بگویید

من در زندان  به علت فشار های عصبی دچار افت شدید فشارشدم و به بهداری زندان اوین منتقل شدم.

 

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'