سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
پا بر جا بودن حکم اعدام کاوه ویسی در هفتمین سال حبس

پا بر جا بودن حکم اعدام کاوه ویسی در هفتمین سال حبس

حکم اعدام کاوه ویسی، روحانی اهل سنت محبوس در زندان رجایی شهر، پس از هفت سال، کماکان پابرجاست.

download (8)کیهان نوین: ماموستا کاوه ویسی، روحانی اهل سنت، در سال ۱۳۸۸ در سنندج بازداشت و توسط شعبهٔ ٢٨ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مُقیسه به اعدام محکوم شد. این حکم در شعبه ٣٢ دیوان عالی تأیید و قطعی گردید.

در تاریخ ۹ اردیبهشت‌ماه پرونده کاوه ویسی به بخش اجرای احکام زندان رجایی شهر کرج ارسال‌شده است. پیش‌تر، این زندانی عقیدتی از سوی مسئولین زندان گوهردشت کرج به‌طور شفاهی تهدید به اجرای حکم شده بود.

اتهام کاوه ویسی «محاربه از طریق ارتباط با گروه‌های سلفی» عنوان گردیده است. این در حالی است که این روحانی اهل سنت با رد این اتهامات «فعالیت‌های تبلیغی مذهبی» را دلیل بازداشت و محکوم شدن خود ذکر می‌کند.

ماموستا خالد (کاوه ویسی) ۳۶ ماه در سلول‌های انفرادی اداره اطلاعات سنندج محبوس بوده و بار‌ها جهت بازجویی به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل‌شده است. این زندانی عقیدتی هم‌اکنون در بند ۴ رجایی شهر کرج نگهداری می‌شود.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'