سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

آزادی رسول بداقی پس از تحمل هفت سال زندان

رسول بداقی ،معلم زندانی و عضو کانون صنفی معلمان ایران (تهران) بعد از هفت سال زندان ،دیشب از زندان اوین آزاد شد.

indexکیهان نوین: رسول بداقی، عضو ارشد کانون صنفی معلمان ایران، پس از تحمل درد و رنجِ هفت سال زندان ، با پایان دوره محکومیتش، پنج شنبه شب از زندان اوین آزاد شد.

در صفحه تلگرام کانون صنفی معلمان ایران آمده است در این سال های پر درد همسر و فرزندان رسول شرایط بسیار سختی را پشت سر گذاشتند  آنها با تحمل و پایداری خویش به رسول این قدرت و نیرو را دادند که بتواند این سال های پرمحنت را در زندان ها و بندهای مختلف از اوین تا گوهردشت تحمل نماید. دیشب شکیبا و ستایش دو قلوهای نازنین رسول بداقی پس از هفت سال دوری از پدر ،برای اولین بار پدر خویش را آزادانه  در آغوش کشیدند. ما آزادی رسول بداقی را پیش و بیش از همه به همسر فداکار و صبور وی و دختران فهیم و نازنینش، شبنم، ستایش و شکیبا تبریک و شادباش می گوییم.

کانون صنفی معلمان ایران(تهران)، از همراهی و پیگیری تمام معلمان، فعالین صنفی، کانون های صنفی سراسر کشور، شورای هماهنگی تشکل های صنفی سراسر ایران، سایر افراد و تشکل های حقوقی، مدنی و صنفی در ایران ونهادهای بین المللی آموزشی و صنفی که در این سال ها برای آزادی رسول تلاش نموده اند، تشکر  و قدردانی می کند.همچنین ما  از تلاش های وکلای آقای بداقی ،خانم اسدخانی و  آقای عطار ، صمیمانه قدردانی می کنیم. و آزادی رسول بداقی را به تمام هموطنان، معلمان ایران زمین، فعالین صنفی و مدنی و هرکس که خواهان بهبود وضعیت آموزش کودکان است صمیمانه تبریک می گوییم.

کانون صنفی معلمان تهران به صفت یک تشکل مستقل صنفی و آموزشی، اتهام امنیتی به فعالین صنفی را از اساس قبول ندارد. ما معتقدیم که هیچ معلمی نباید بخاطر پیگیری مسایل صنفی و آموزشی متحمل درد و رنج زندان شود. زندان نباید پاسخ به مطالبات معلمان باشد و مسئولین بایستی ضمن تحقق خواسته ها و مطالبات بر حق معلمان، زمینه را برای آزادی سایر همکاران دربند ما فراهم نمایند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'