سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
گردهمایی روز های سیاه تاریخ افغانستان

گردهمایی روز های سیاه تاریخ افغانستان

ده ها تن از باشندگان کابل در يک حرکت نمادين، شمارى ديگر از معترضان را که در اين حرکت، نقاب برخى از رهبران جهادى و رهبر طالبان را پوشيده و دست هاى شان با زنجير بسته بود، به شکل فرضى لت و کوب کردند.

160418185607_setayesh_memorial_tehran_512x288__nocreditکیهان نوین: دراين گردهمايى که ازسوى حزب همبستگى افغانستان در محوطه قصر ويران شدۀ دارالامان برگزارشده بود، هفت و هشت ثور روزهاى سياه در تاريخ کشورخوانده شد.

معترضان که تعداد شان حدود ٣٠٠ تن بود؛ عکس های داکترعبدالله عبدالله، عبدرب الرسول سياف، گلبدين حکمتيار، يونس قانونى، عبدالرشيددوستم، کريم خليلى، حامدکرزى و ده ها تن ديگر را که خط چليپا به روى آنها کشيده بود نيز به دست داشتند.

آنان شعارهايی چون “مرگ به رهبران جهادى”؛ سران تنظيمی، طالبان و گلبدين خاينان و جنايت پيشه و مزدوراند”؛ بدون محاکمه جنايتکاران، ستم بر مردم ادامه خواهد داشت”؛ عليه خاينان جهادی و طالبان برخيزيم تا از تحقير و توهين رهايی يابيم “؛ ويرانگران کابل بايد محاکمه شوند” را سر می­دادند.

سيلی غفارسخنگوی حزب همبستگی افغانستان گفت که هفت و هشت ثور، روزهاى سياه در تاريخ کشور است  و خيانت رهبران هفت و هشت ثور بودکه افغانستان مورد دست اندازی های دولت های همسايه و چهل کشور تحت رهبری امريکا قرار گرفت.

وى علاوه کردکه به نام جهاد، تمام زير ساخت های اقتصادی و اجتماعی کشور ويران گرديدو خون هزاران تن ريختانده شد وهنوز هم خونريزی، کشتار، انفجار و تجاوز جريان دارد.

خانم غفار با بيان اينکه بدون محاکمه جنايتکاران هفت و هشت ثور، مردم شاهد صلح و شکوفايی در کشور نخواهند بود، گفت که يگانه راه بيرون رفت از اين معضل؛ منسجم شدن مردم، وحدت سراسری وبه ميان آمدن حکومت مردمی  ميباشد.

عبيد کبيرعضو کميته رهبری حزب همبستگی افغانستان گفت افراديکه در گذشته خيانت نمودند و کشور راويران ومردم را به خاک و خون کشاندند، بجاى اينکه محاکمه شوند، حالا نيز در قدرت اند.

دراين گردهمايى اعتراضى، نمايشات نمادين نيز اجرا گرديد.

حدود ۲۰ تن از معترضان که دست هاى شان با زنجير بسته و عکس های رهبران را به روی خودنصب کرده بودند، به گونه فرضى ازسوى معترضان ديگر مورد لت و کوب قرار گرفتند.

حزب ديموکراتيک خلق، تحت الحمايۀ شوروى سابق، در هفتم ثور سال ١٣٥٧، حکومت محمد داوود خان را از طريق کودتا سرنگون کرد و به قدرت رسيد و بعداً زمينۀ تجاوز قشون سرخ شوروى، در ششم جدى سال ١٣٥٨ بر افغانستان مساعد گرديد.

مجاهدين، در برابر قشون سرخ شوروى و حکومت تحت الحمايۀ آن، مقاومت نمودند؛ تا آنکه قشون سرخ در ٢٦ دلو سال ١٣٦٧ از افغانستان خارج شدند و مجاهدين در هشتم ثور سال ١٣٧١، بعد از سقوط حکومت داکتر نجيب الله آخرين زمامدار طرفدار شوروى سابق، وارد کابل شدند و زمام امور را به دست گرفتند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'