سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
مجروح شدن سه سرباز بریتانیایی در یک عملیات جنگی علیه داعش

مجروح شدن سه سرباز بریتانیایی در یک عملیات جنگی علیه داعش

سه نفر از اعضای نیروهای ویژه بریتانیا که برای مبارزه با گروه تروریستی داعش در عراق به سر می‌برند به شدت مجروح شدند.

daesh2-300x200-250x166کیهان نوین: خبرگزاری رویترز این خبر را به نقل از روزنامه بریتانیایی «میرر» (mirror) شنبه شش فوریه/۱۷بهمن منتشر کرد.

تا کنون وزارت دفاع بریتانیا جزئیاتی در این‌ باره ارائه نکرده است. با این حال پیشتر این وزارتخانه تأکید کرده بود که هیچ نیروی زمینی‌ای برای مقابله با داعش به عراق اعزام نکرده است.

با این حال رویترز نوشت: «افراد زخمی شده بخشی از نیروهای ویژه ائتلاف هستند که در حال گشت‌زنی در شمال عراق بودند. آن‌ها ناگهان با ۳۰ نفر از شبه‌نظامیان داعش مواجه می‌شوند که با ماشین‌های مسروقه ارتش عراق بر روی آن‌ها آتش می‌گشایند.»

همچنین، تمام ۳۰ تن اعضای داعش که در این حمله مشارکت داشتند در درگیری و اغلب توسط بالگردهای اعزامی نیروهای ائتلاف کشته شدند.

بنابر گزارش رویترز، این نیروهای مخفی شامل اعضایی از بریتانیا، آلمان و آمریکا هستند و به منظور شناسایی نقاط ضعف و همچنین مواضع داعش در اطراف موصل گردهم آمدند.

پیش از این ارتش عراق قصد داشت پس از آزادسازی رمادی در دو ماه قبل، بلافاصله شهر موصل را از نیروهای دولت اسلامی بازپس گیرد. با این حال به گفته مقام‌های ارتش عراق عملیات آزادسازی موصل در سال جاری صورت نمی‌گیرد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'