سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

دفاع خامنه اى از مداخله نظامى جمهوری اسلامی در سوريه

سید علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی، با دفاع از حمایت نظامی تهران از بشار اسد در سوریه، از مشاركت نيروهاى سپاه پاسداران در جنگ عليه مخالفان سورى تقدير كرد.

imagesکیهان نوین: خامنه‌اى طى ديدار با خانواده‌های کشته‌شدگان سپاه و بسيج و گروه‌هاى شبه‌نظامى شيعه در سوريه موسوم به “مدافعان حرم” گفته “اگـر مدافعان حرم در سوریه مبـارزه نمی‌کردنـد٬ ایـن دشـمن می‌آمـد داخـل کشـور… اگـر جلویش گرفتـه نمی‌شـد مـا باید اینجـا در کرمانشاه و همـدان و بقیه اسـتانها بـا اینهـا می‌جنگیدیم و جلـوی اینهـا را می‌گرفتیم.»

آخرین آمارها نشان مى‌دهد كه شمار كشته‌شدگان سپاه پاسداران و بسيج از زمان آغاز مداخله نظامی جمهوری اسلامی در سوریه در سال 2011 براى حمایت از رژیم بشار اسد و كشتار مردم سوريه به حدود 700 نفر رسيده است.

مقامات جمهوری اسلامی بارها تاكيد كرده‌اند كه مداخله نظامى تهران مانع از سقوط رژیم بشار اسد شده است و همچنان به كمک هاى مالی، نظامی، تدارکاتى و تسليحاتى با هزينه‌هاى میلیارد دلارى، تحت شعار “دفاع از امنیت ملی” و “حمایت از محور مقاومت” ادامه مى دهند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'