سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
تهدید یک زندانی سیاسی از سوی ماموران اطلاعات به منظور اعتراف اجباری در تلویزیونی

تهدید یک زندانی سیاسی از سوی ماموران اطلاعات به منظور اعتراف اجباری در تلویزیونی

ماموران امنیتی با فشار و تهدید زندانی سیاسی زینب جلالیان وی را برای اعتراف تلویزیونی مجبور کردند.

phpThumb.phpکیهان نوین: مسولان زندان مرکزی شهر خوی در استان آذربایجان‌غربی از اعطای مرخصی به یک زندانی سیاسی کُرد سر باز می‌زنند.

این زندانی اهل ماکو، ٨ سال گذشته را بدون مرخصی سپری کرده است.

وکیل مدافع زینب جلالیان در اظهارنظر جدیدی گفته که عدم موافقت با مرخصی این زندانی سیاسی احتمالا با اعترافات تلویزیونی مرتبط می‌باشد.

کمپین بین‌المللی حقوق‌بشر در ایران به نقل از محمد شریف اعلام کرد: “بار‌ها تقاضای مرخصی رد شده و با توجه به شرایط، حدس می‌زنم که مرخصی خانم جلالیان مشروط به مصاحبه تلویزیونی (اعترافات تلویزیونی) یا مواردی شبیه به این شده باشد.”

اعترافات تلویزیونی اصطلاحی در ادبیات سیاسی جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود که در آن مخالفان نظام حاکم به ویژه زندانیان، به صورت اجباری و زیر شکنجه وادار به انتقاد و رد افکار و کردار گذشته‌ خود می‌شوند و سپس در شبکه‌های تلویزیونی منجمله پرس تی‌وی، سحر و جام‌جم پخش می‌شوند.

زینب جلالیان که ٣٣ سال سن دارد، ٨ سال قبل در ایست بازرسی “قازانچی” از سوی لباس شخصی‌ها بازداشت و به ستاد خبری اداره اطلاعات کرمانشاه انتقال یافت.

حکم دادگاه بدوی در ابتدا اعدام بود که بعدا به حبس ابد کاهش یافت و تلاش و کوشش خانواده و وکیل زینب جهت کاهش آن به ١٥ سال تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

همچنین این زندانی سیاسی کُرد در زمان بازداشت دچار بیماری ناخنک شده و از هرگونه ملاقات با خانواده، محروم می‌باشد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'