سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

تحرکات نظامی ترکیه و احتمال حمله نظامی به خاک سوریه

روسیه روز پنج شنبه 15 بهمن ترکیه را متهم کرد که در تلاش و ایجاد آمادگی برای حمله به سوریه است. مقامات روس از تدارکات نظامی ترکیه در مرز میان این کشور و سوریه ابراز نگرانی کرده اند.

indexکیهان نوین: وزارت دفاع سوریه نیز در بیانیه ای ضمن ابراز نگرانی از تحرکات نظامی ترکیه در مرزهای خود اعلام کرده است: «ما به شواهد مستندی دست پیدا کرده ایم که ارتش ترکیه در صدد آمادگی برای نفوذ به خاک سوریه است.»

گفتنی است، سخنگوی ارتش عربستان نیز اعلام کرده است که در صورت توافق ائتلاف ضد تروریسم به رهبری آمریکا، عریستان حاضر است برای مبارزه با داعش٬ نیروی نظامی به سوریه اعزام کند.

از سوی دیگر٬ جان کربی٬ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا٬ اعلام کرده است که دولت ایالات متحده معتقد است تنها راه حل بحران سوریه٬ از طریق سیاسی و نه نظامی است و واشنگتن در تمام مذاکرات هدفش ایجاد صلح برای اجرای راه حل سیاسی بوده است.

ورود نظامی ترکیه و عربستان به سوریه٬ در صورت وقوع٬ می تواند بحران سوریه را وارد فاز جدیدی کند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'