سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
مخالفت با اعزام سعید حسین زاده به بیمارستان

مخالفت با اعزام سعید حسین زاده به بیمارستان

پزشکی قانونی زندان اوین «عدم توانایی تحمل کیفر» محمدسعید حسین راده را تأیید کرده اند و این فعال مدنی زندانی می‌بایست برای آزمایش‌ها و تأیید نهایی به بیمارستان “امام خمینی” اعزام شود که تا کنون انجام نشده است و مسئولین زندان گفته اند که پیگیری نکند.

indexکیهان نوین: مسئولین زندان اوین از اعزام سعید حسین زاده به بیمارستان برای پیگیری «درخواست عدم توانایی تحمل کیفر» ممانعت می‌کنند. خانواده این فعال مدنی زندانی نیز گفته اند که نیروهای امنیتی سپاه آن‌ها را درباره پیگیری و رسانه‌ای کردن وضعیت فرزندشان تهدید کرده‌اند.

خانواده آقای حسین زاده هم گفته اند که از طرف نیروهای سپاه جهت عدم پیگیری و رسانه ای کردن فرزندشان به صورت تلفنی تهدید شده اند.

محمدسعید حسین‌زاده طی دوران حبس از بیماری‌های متعددی از قبیل تنگی نفس، رماتیسم و مشکلات قلبی و گوارشی رنج می‌برد و با وجود اینکه تاکنون چندین بار به بیمارستان اعزام شده، بهبود چندانی نیافته است.

همچنین علیرغم پیگیری‌های حقوقی برای اعتراض به وضعیت پرونده، وکیل وی تا کنون موفق به مطالعه‌ی پرونده نشده است.

این فعال مدنی که چندی پیش در اعتراض به وضعیت پرونده و نگهداری اش در زندان اعلام اعتصاب غذا کرده بود، طی نامه ای نوشته بود که از بیماری های مختلف نظیر روماتیسم، تنگی نفس، مشکلات قلبی و عفونت و خونریزی معده رنج می برد که حین بازداشت و حبس مبتلا شده است.

وی همچنین نوشته بود که در حین اعزام به بیمارستان “کارشکنی ها و رفتارهای غیرمعمول”  شده که منجر به وخامت بیماری شده است.

پیشتر نیز اعلام شده بود که سعید حسین زاده، فعال مدنی زندانی در بند هفت زندان اوین با خونریزی معده مواجه و به بیمارستان اعزام شده و در بیمارستان مشخص شده است که مشکل معده وی به دلیل استفاده از داروهایی است که به دلیل مشکل روماتیسم خود مصرف می کند.

پزشکان به وی اعلام کرده اند که در صورت عدم رسیدگی به بیماریهای وی، این فعال مدنی با مشکلات حاد تری مواجه خواهد شد.

سعید حسین زاده در مهرماه ۱۳۹۳، از سوی ماموران سپاه در منزل شخصی‌اش دستگیر و به سلول‌های انفرادی بند ۲-الف زندان اوین منتقل شد.

وی در دادگاه بدوی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه، به اتهام تبلیغ علیه نظام و توهین به رهبری به هفت سال زندان محکوم شد. حکمی که در مرحله تجدیدنظر و در شعبه ۳۶ توسط قاضی زرگر تائید شد. این در حالی است که مجموع اشد مجازات این دو اتهام چهار سال حبس بیشتر نیست.

آقای سعید حسین‌زاده هم‌اینک دومین سال حبس خود را در بند هفت زندان اوین سپری می کند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'