سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

نگرانی علی خامنه ای از تغییر خطوط جمهوری اسلامی

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، امروز در ملاقات با دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، یک روز پس از صحبت‌های حسن روحانی در گفتگوی زنده با رادیو تلویزیون دولتی، از این‌که تفکرِ بازِ ارتباط با دنیا بر سیاست ایران حاکم شود ابراز نگرانی کرد.

imageكيهان نوين: رهبر جمهوری اسلامی با کنایه به برخی افراد موثر در نظام از جمله اکبر هاشمی رفسنجانی، گفت از ابتدای انقلاب کسانی بودند که اعتقادی به مبارزه با «استکبار» نداشتند: «از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، برخی تفکر انقلابی را قبول نداشتند و برخی هم با اینکه در داخل نظام بودند اما اعتقادی به مبارزه با استکبار نداشتند که باید در مقابل این جریان ایستاد.»

او ادامه داد انجام صحیح وظایف در زمینه تامین امنیت کشور، حاکم بودن «فضای صد در صد انقلابی» است: «انجام صحیح نقش تصمیم سازی دبیرخانه منوط به حاکم بودن «فضای صددرصد انقلابی» در این نهاد است زیرا اگر جهت گیریهای زاویه‌دار با انقلاب اسلامی در دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی تأثیرگذار شود، نتیجه مطلوب بدست نخواهد آمد.»  خامنه‌ای در این دیدار تاکید کرد سیاست‌گذاری شورای عالی امنیت ملی باید منطبق بر «تفکر صحیح، خالص، انقلابی و حزب‌اللهی» باشد.

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که حسن روحانی، رییس‌جمهوری اسلامي ، روز گذشته در گفتگوی زنده با رادیو تلویزیون دولتی ایران، بر جذب سرمایه‌گذاری خارجی در دوران پس از برجام تاکید کرد و گفت نگاه دولت، تعامل با همه‌ی دنیا و نه فقط چند کشور محدود است.

طی چند هفته گذشته، نوعی تقابل در اظهارنظرهای مقامات مختلف جمهوری اسلامی از جناح‌های مختلف دیده می‌شود. محافظه‌کاران و سپاه پاسداران به دنبال ابراز نگرانی رهبر جمهوری اسلامی، از «نفوذ» می‌گویند و این‌که بعد از برجام مخالفان نظام جمهوری اسلامی قصد دارند از طریق نفوذ در اقتصاد ایران، ارکان حکومت را سست کنند.

از سوی دیگر، دولت به نظر می‌رسد، بخش مهمی از برنامه‌ریزی اقتصادی خود را حول محور سرمایه‌گذاری خارجی متمرکز کرده است.

با این حال، موضوع فقط به اقتصاد محدود نمی‌شود. رهبر جمهوری اسلامی، امروز در دیدار با اعضای دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، با اشاره به تاثیر «شیوه‌های جدید» در «امنیت زیرپوستی جامعه»، گفت امروزه به واسطه شیوه‌های جدید، وظیفه نهادهای امنیتی در زمینه مبارزه با تهدیدهای سایبری در فضای فرهنگی و اجتماعی جامعه حساس‌تر و سخت‌تر شده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'