سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

تصویب طرح «شفافیت منابع مالی تروریسم از سوی ایران» در مجلس نمایندگان آمریکا

شامگاه سه شنبه 13 بهمن ماه اکثریت اعضای مجلس نمایندگان آمریکا به طرح «شفافیت منابع مالی تروریسم از سوی ایران» رای دادند.

indexکیهان نوین: ٢٤٦ رای موافقان این طرح، برابر ١٨١ رای مخالفان سبب خواهد شد که در صورت مبدل شدن این طرح به قانون، روند لغو برخی از تحریم‌های ایران تا حدودی دشوار شود.

پشتیبانان این طرح خواهان عدم لغو تحریم‌ها در مواردی هستند که ظن استفاده از منابع مالی در نقض حقوق بشر یا به کار رفتن منابع مالی در تروریسم وجود دارد.

آن‌ها خواستار این هستند که لغو تحریم‌ها تنها پس از شفاف بودن روابط مالی و اثبات عدم ربط آن به نقض حقوق بشر و تروریسم اتفاق افتد.

اهم نمایندگان جمهوری‌خواه به این طرح رای مثبت داده‌اند و به این ترتیب نزدیک به شصت درصد مجلس رای مثبت خود را پشت این طرح دارند.

باراک اوباما اما وعده داده است که طرح مصوب را امضا نکند و به این ترتیب بدون امضای رییس جمهوری آمریکا، امکان بدل شدن آن به قانون وجود نخواهد داشت.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'